Mūsdienu straujajā tehnoloģiju attīstības laikmetā arvien aktuālākas kļūst diskusijas par virtuālās realitātes ietekmi mūsu dzīvē. Viena no sfērām, ko tā ir skārusi, ir militārā apmācība un karš. Portāls TVNET pastāstīt par jaunākajām militārajām treniņu tehnoloģijām un karadarbības iespējamo nākotni aicināja datorspēļu izstrādes kompānijas Bohemia Interactive tehnisko mākslinieku Miroslavu Horvatu.
Spēļu tehniskais mākslinieks Miroslavs Horvats darbojas datorspēļu un virtuālās realitātes izstrādes laukā jau kopš 2007. gada. Viņa specialitāte ir apkārtnes virtuālo ainavu un reljefa dizains. Nezinātājam to īsumā varētu aprakstīt kā prasmes izveidot laukumu (jeb kartes), kurā notiek virtuālās darbības. Lielāko savas karjeras daļu Miroslavs ir pavadījis, strādājot kompānijās Bohemia Interactive un Bohemia Interactive Simulations. To ietvaros viņš ir strādājis pie datorspēļu sērijas Arma projekta Arma 2, kuru daudzi uzskata par vienu no reālistiskākajām pirmās personas skatupunkta šaušanas spēlēm. Ne velti to visā pasaulē spēlē arī militāristi. Tāpat viņš ir palīdzējis veidot īpaši militārajām vajadzībām paredzēto projektu Virtual Battlespace (VBS). Tā mērķis ir sniegt karavīriem iespēju virtuālā vidē apgūt kaujās un saspringtās situācijās vajadzīgās iemaņas. Vēl pavisam nesen Miroslavs bija arī ieradies Latvijā, lai sniegtu prezentāciju virtuālās realitātes entuziastu sanāksmē.
Kāpēc, jūsuprāt, armijas arvien vairāk izmanto virtuālās realitātes (VR) tehnoloģiju piedāvājumus militārajās apmācībās?
Domāju, ka tas ir tāpēc, ka militāristi vēlas samazināt savus izdevumus. Tie vēlas tērēt mazāk degvielai, munīcijai un tehnikai. Tāpat arī samazināt riskus, ka kadeti apmācībās varētu iet bojā. Piemēram, ja ir vēlme apmācīt lidotāju ar iznīcinātāju, tad neviens nevēlas, lai viņa vadītā lidmašīna nejauši nogāžas. Tādā gadījumā ir lieki zaudēta gan tehnika, gan karavīrs.