Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Porsche Cayenne kļuvusi par "kupeju" (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Porsche

Porsche Cayenne saimē ir jaunpienācējs - tas ir Cayenne Coupé ar ievērojami dinamiskāku izskatu un jauniem tehniskajiem risinājumiem. Automobilim cita starpā ir adaptīvs aizmugurējais spoilers, aizmugurējais sols ar diviem atsevišķiem sēdekļiem, kā arī divu dažādu jumtu opcijas - neverams stikla panorāmas jumts standartaprīkojumā un oglekļa šķiedras jumts papildaprīkojumā.

Pašreizējā Cayenne Turbo ar adaptīvo jumta spoileru bija pirmais SUV ar šāda veida aktīvo aerodinamiku. Jaunā Cayenne Coupé pārņem stafeti un izraujas priekšgalā. Katram Cayenne Coupé modelim jumta spoilers ir apvienots ar jaunu adaptīvo aizmugurējo spoileru Porsche aktīvās aerodinamikas (PAA) ietvaros. Kad braukšanas ātrums sasniedz 90 km/h un vairāk, modeļa siluetā harmoniski iekļautais spoilers izbīdās par 135 mm, tādējādi palielinot kontaktspiedienu uz pakaļējo asi, kamēr PAA vienlaikus uzlabo efektivitāti.

>>Video: "slepenākā" Porsche kolekcija pasaulē

Cayenne Coupé tiek piegādāta ar 2,16 m2 plašu, neveramu stikla panorāmas jumtu. 0,92 m2 lielā stiklotā platība nodrošina visiem pasažieriem ārkārtīgu plašuma sajūtu, savukārt iebūvētās satinamās žalūzijas pasargā no saules stariem. Pēc pieprasījuma Coupé ir pieejama ar profilētu oglekļa šķiedras jumtu. Vidusšuve piešķir jumtam izskatu, kas līdzinās Porsche 911 GT3 RS. Oglekļa šķiedras jumts ir ietverts vienā no trim vieglsvara sporta pakotnēm. Šajās pakotnēs ir iekļauti arī Sport Design elementi un jauni 22 collu GT Design riteņu diski ar samazinātu svaru, sēdekļu vidusdaļa no klasiskā rūtainā auduma, kā arī oglekļa šķiedras un Alcantara akcenti salonā. Cayenne Turbo Coupé paredzētajā pakotnē ietilpst arī sporta izplūdes sistēma.

Jaunā Cayenne Coupé standartā piedāvā pietiekami daudz vietas četrām personām. Priekšējie sēdekļi ar iebūvētu pagalvi vienlaikus nodrošina komfortu un optimālu sānu atbalstu. Coupé aizmugurē standartā ir ierīkots aizmugurējais sols, kam ir divu atsevišķu sēdekļu funkcionalitāte. Bez papildu maksas gan var pasūtīt arī sēdekli ar trim sēdvietām. Bagāžnieka ietilpība ir 625 litri, un to var palielināt līdz 1540 litriem, kad ir nolocīti pakaļējie sēdekļi (Cayenne Turbo Coupé — 600 līdz 1510 litru).

>>TVNET tests: Porsche Macan 2.0L turbo

Foto: Porsche

Cayenne Coupé ienākšana tirgū notiks ar diviem augstas veiktspējas motoriem. Pirmais būs sešcilindru motors ar turbokompresoru un 3 litru darba tilpumu. Tas nodrošina 340 ZS jaudu un 450 Nm griezes momentu. Ar sērijveidā uzstādīto Sport Chrono pakotne šāds auto sprintu no 0 līdz 100 km/h veic 6,0 sekundēs. Ar papildaprīkojumā pieejamajām vieglsvara sporta pakotnēm šis rādītājs samazinās līdz 5,9 sekundēm. Automobiļa maksimālais ātrums ir 243 km/h.

Foto: Porsche

Klāsta sākotnējais flagmanis Cayenne Turbo Coupé tikmēr apgādāts ar 4 litru divturbīnu V8 motoru, kas attīsta 550 ZS un 770 Nm. No vietas līdz 100 km/h Cayenne Turbo Coupé paātrinās 3,9 sekundēs un maksimāli sasniedz 286 km/h.

Foto: Porsche

Porsche norāda, ka jaunais auto ir pasūtāms jau tagad. Tā standarta aprīkojumā cita starpā ietilpst ātrumjutīgais stūres pastiprinātājs, 20 collu vieglmetāla riteņu diski, palīgsistēma automobiļa novietošanai stāvvietā priekšā un aizmugurē ar atpakaļgaitas kameru, Porsche aktīvā piekares pārvaldība (PASM), kā arī pakotne Sport Chrono.

Foto: Porsche
Uz augšu