No Anglijas dienvidaustrumiem uz Francijas ostu Kalē (un otrādi) regulāri kursē kuģi, kuros starp Apvienoto Karalisti un pārējo ES tiek transportēta pārtika un citas preces. Pa to pašu ceļu tiek pārvadāti arī pasažieri. Ja "Brexit" notiks bez vienošanās, mainīsies muitas noteikumi, kas varētu novest pie kilometriem gariem sastrēgumiem. Iespējams, ka kravas automašīnām vajadzēs gaidīt stundām ilgi, un šādos apstākļos daudzi produkti varētu sabojāties pirms nonākšanas galamērķī.
"Es domāju, ka ostās veidosies garas rindas, jo ne tirgotāji, ne importētāji un eksportētāji, ne arī loģistiskā piegādes ķēde nav gatava jaunajiem muitas nosacījumiem - ne šajā pusē, ne arī ES," prognozē Apvienotās Karalistes Kravu pārvadājumu asociācijas pārstāvis Dankans Bakanans. "Piegādes ķēde pamatīgi palēnināsies."
Apvienotā Karaliste solījusi, ka kravas mašīnas varēs pamest kuģus bez papildus pārbaudēm un dokumentiem, bet ES dalībvalstis nav solījušas līdzīgu pretimnākšanu Apvienotajai Karalistei. Iespējama situācija, ka britu kravas mašīnām nāksies atgriezties, ja šoferi nevarēs uzrādīt atbilstoši jaunajiem noteikumiem aizpildītus dokumentus.
Pārtikas produktu iztrūkums
Lauksaimnieki un pārtikas ražotāji brīdinājuši, ka bezvienošanās "Brexit" gadījumā varētu rasties pārtikas produktu iztrūkumi.
Gandrīz trešdaļa britu patērētās pārtikas tiek ievesta no ES. Taču, ja kravas automašīnas, kas šos produktus ved, būs iestrēgušas ostās vai robežpunktos, pircējiem būs grūtāk tikt pie produktiem, kas ātri sabojājas, piemēram, salātiem un tomātiem.