Otrdien, 2. aprīlī, pirmo reizi Latvijā prezentēja pilnībā elektrisko Audi e-tron, kas sevī apvieno sportisku garu ar ikdienas praktiskumu. Prezentācijas laikā auto nozares eksperti, mediju pārstāvji, kā arī citi aicinātie viesi piedalījās īpašā e-mobilitātes forumā, kurā diskutēja par elektrisko automobiļu tirgus galvenajiem izaicinājumiem un nākotnes perspektīvām Latvijā salīdzinājumā ar citu Eiropas valstu pieredzi. Pasākuma dalībnieki bija pirmie, kas testa braucienos varēja izbaudīt Audi e-tron.
Latvijas tirgū ienācis Audi e-tron, un tas nebūs lēts (2)
Elektroautomobiļu tirgus Latvijā
Saskaņā ar CSDD datiem, līdz 2019. gada 1. janvārim Latvijā kopumā reģistrēti 442 vieglie elektroautomobiļi, kas ir par 130 automobiļiem vairāk nekā 2018. gada janvārī. Šie rezultāti liecina, ka, lai arī pamazām, elektroautomobiļi Latvijā kļūst populārāki.
Audi Latvija rīkotās konferences dalībnieks, LR Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidro: “Viens no svarīgākajiem mērķiem tuvākajā nākotnē ir emisiju samazinājums autotransporta sektorā – līdz 2030. gadam tās samazināt par 9%.
Tomēr jāņem vērā – lai izpildītu izvirzītos klimata pārmaiņu ierobežošanas mērķus līdz 2030. gadam un uzlabotu vides kvalitāti, uz Latvijas ceļiem ir nepieciešams krietni lielāks elektroautomobiļu īpatsvars – vismaz 6000.
Savukārt Pauls Beinarovičs, CSDD Elektromobilitātes vadības un koordinācijas daļas priekšnieks, iepazīstinot ar valsts izpildītajiem, kā arī plānotajiem pasākumiem e-mobilitātes attīstībā, skaidro: “Lai atvieglotu elektroautomobiļu īpašnieku ikdienu, pēdējo trīs gadu laikā ieviesti vairāki atvieglojumi, piemēram, atļauja pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu, krietni saīsinot sastrēgumos pavadīto laiku, maksas atvieglojumi autostāvvietās, tāpat arī elektroautomobiļu īpašnieki ir atbrīvoti no ekspluatācijas nodokļa maksas. Turklāt – 2018. gada vidū Latvijā sāka darboties nacionālais elektromobiļu uzlādes staciju tīkls “e-mobi” un tika uzstādītas 72 ātrās uzlādes stacijas ar 50 kW jaudu. Plānojam, ka līdz 2021. gada beigām būs jau 150 uzlādes stacijas.” Diskusijā piedalījās arī Ilze Prūse, VARAM Klimata pārmaiņu departamenta direktore, Arnis Bergs, Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrības valdes priekšsēdētājs, Ansis Bogustovs, žurnālists un elektroauto īpašnieks, kā arī Ingus Rūtiņš, Auto asociācijas valdes loceklis.
Konferences laikā prezentēja pētījumu par Latvijas autovadītāju viedokli attiecībā uz elektroautomobiļiem, ko veica Audi Latvija sadarbībā ar Omnicon Media Group.
Pētījuma rezultāti liecina, ka vairums Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju (93%) ikdienā mēro distanci ne garāku par 100 km. Līdz ar to elektroautomobilis šādu vajadzību apmierināšanai būtu jo īpaši piemērots.
Tāpat arī pētījuma dalībnieki norādījuši, ka iegādāties elektroautomobili viņus pamudinātu pieejama cena, infrastruktūras uzlabojumi, kā arī plašāks valsts atbalsts elektroautomobiļu īpašniekiem.
Audi e-tron
Jaunais e-tron ir elektormobilis, kam uzstādīti divi elektriskie motori. Automobiļa jauda sasniedz 300 kW (408 ZS), bet griezes moments, kas tiek sasniegts momentā, ir 664 Nm. Audi e-tron 5,7 sekundēs spēj sasniegt 100 km/h, savukārt elektroniski kontrolētais maksimālais ātrums ir 200 km/h. Tai pašā laikā Audi e-tron ir arī praktisks, jo tā bagāžas ietilpība ir 660 litri.
Audi e-tron modeļa sākumcena ir 82 650 eiro.