"LGC Cargo" vadītājs Sergejs Gračovs ziņu aģentūrai BNS apliecinājis, ka sūdzība EK Konkurences direktorātam iesniegta pagājušajā ceturtdienā, bet piebildis, ka uzņēmums vēl nav saņēmis oficiālu apstiprinājumu par tās saņemšanu.
Pēc viņa teiktā, "LGC Cargo" Eiropas Komisijā apstrīdējis Lietuvas transporta drošības administrācijas (LTSA), valsts dzelzceļa uzņēmuma "Lietuvos geležinkeliai", Sakaru regulēšanas dienesta (RRT) un Satiksmes ministrijas darbības un lēmumus.
Uzņēmumam "LGC Cargo", kura akcionāru un vadītāju skaitā ir bijušais "Lietuvos geležinkeliai" ģenerāldirektors Stasis Dailīdka un bijušais viņa vietnieks Stasis Gudvalis, pusotra gada laikā nav izdevies iegūt atļauju vest cauri Lietuvai kravas no Latvijas robežas līdz Krievijas Kaļiņingradas apgabala robežai.
Lietuvas Satiksmes ministrija šajos "LGC Cargo" plānos saskata apdraudējumu nacionālajai drošībai un godīgai konkurencei, un ministrijai pakļautā LTSA neizdod uzņēmumam atļaujas visiem iecerētajiem maršrutiem, norādot, ka ar tranzītpārvadājumiem starp trešajām valstīm var nodarboties tikai valsts kontrolēts uzņēmums.
"LGC Cargo" kategoriski noliedz, ka vēlas veikt tranzītpārvadājumus, skaidrojot, ka kravas no Krievijas vai Kazahstānas caur Latviju, Lietuvu un Kaļiņingradu tiktu vestas uz Poliju. Kā izteicies Gračovs, par tranzītu varētu uzskatīt kravu vešanu no Krievijas pamatteritorijas uz Kaļiņingradas apgabalu.