Martā Etiopijā avarēja aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīna. Bojā gāja visi 157 cilvēki, kas tajā atradās. Pirmstiesas izmeklēšanā noskaidrots, ka "Ethiopian Airlines" piloti "vairākkārt izpildīja visas ražotāja ["Boeing"] ieteiktās procedūras, bet nespēja kontrolēt lidaparātu", norāda Etiopijas izmeklētāji.
"Ethiopian Airlines" piloti izpildīja visas "Boeing" instrukcijas, bet nespēja novaldīt lidmašīnu (2)
Tā bija otrā jaunā "Boeing 737 MAX 8" modeļa lidmašīna, kas avarēja piecu mēnešu laikā, radot pamatu bažām par šim modelim piemītošu bīstamu problēmu.
Etiopijas izmeklētāji norāda, ka avarējušajam lidaparātam bija derīgs drošības sertifikāts, ka pilotiem bija visas nepieciešamās licences un kvalifikācijas un ka pacelšanās esot noritējusi normāli, vēsta raidorganizācija CNN.
Tomēr, neskatoties uz to, ka piloti izpildīja visas "Boeing" mācītās procedūras, viņi nespēja novaldīt lidaparātu pirms tā nogāšanās.
Izmeklētāji nav konstatējuši nekādus lidaparāta sensoru bojājumus.
"Varam apstiprināt, ka neesam atraduši svešķermeņu nodarītus bojājumus," sacīja Etiopijas Negadījumu informācijas biroja vadītājs Amdeje Fenta.
Izmeklētāji arī nav identificējuši nekādas "strukturālas lidaparāta dizaina problēmas".
Izmeklētāji nākuši klajā ar diviem ieteikumiem. Pirmkārt, "Boeing" ir jāpārskata, vai "Boeing 737 MAX 8" lidaparātu lidojuma kontroles sistēma ļauj pilotiem pārņemt kontroli pār lidojumu un izvairīties no bīstamām situācijām. Otrkārt, aviācijas regulatoriem būtu jāizvērtē šāds "Boeing" pārskats un jālemj, vai atvērt gaisa telpu šī modeļa lidaparātiem.
Izmeklēšana balstījās uz "melnās kastes" datiem un "Ethiopian Airline" iesniegtajiem dokumentiem.
Pagājušomēnes raidorganizācija CNN ziņoja, ka piloti pirms pāriešanas uz "Boeing 737 MAX 8" lidaparātiem no vecākiem modeļiem esot izgājuši tikai dažas stundas garu virtuālu instruktāžu.