"Gluži otrādi - sagaidāms ilgtermiņa patēriņa kreditēšanas pieaugums un iespējams, ka līdz pat 20% ātro aizdevēju firmu klientu jeb aptuveni 140 000 cilvēki pārkreditēsies bankās. Savukārt ātrajiem aizdevējiem šī darbība kļūs nerentabla, tie vairs nepiedāvās mēneša kredītus un būs spiesti pāriet uz trīs, sešu, deviņu vai 12 mēnešu kredītiem," stāstīja Kurmis.
Vienlaikus viņš piebilda, ka ar paredzētajām likuma izmaiņām plānots arī ierobežot patēriņa kredītu reklamēšanu. "Likumdevējs ar vienu roku patērētājus pasargā, ierobežojot procentu likmes, bet ar otru roku, ierobežojot reklāmas, liedz iespēju salīdzināt banku piedāvātos patēriņa kredītus, tādējādi mazinot patērētāja informētību," atzina Kurmis.
Savukārt Igaunijas "Bigbank" valdes priekšsēdētājs Martins Lants informēja, ka arī Igaunijā ir ierobežota patēriņa kredītu reklamēšana, taču nosacījumi ir maigāki nekā Latvijā - reklamēšana aizliegta radio un televīzijā, taču tā ir iespējama laikrakstos un internetā.
"Paredzams, ka šīs izmaiņas Latvijā varētu atstāt negatīvu iespaidu uz Latvijas medijiem, jo līdz šim reklāmās ieguldītā nauda tiks novirzīta lielajiem globālajiem reklamētājiem "Facebook" un "Google". Līdz ar to arī iedzīvotājiem kļūs sarežģītāk salīdzināt un izvēlēties labāko piedāvājumu," sacīja Lants.
Viņš arī piebilda, ka maksimālās patēriņa kredītu gada procentu likmes Igaunijā tiek regulētas kopš 2015.gada. Likme tiek pārskatīta reizi pusgadā, ņemot vērā centrālās bankas datus par vidējo patēriņa aizdevumu likmi un reizinot to ar trīs. Pašlaik maksimālā likme ir 60,3%, bet vidējā likme nebanku aizdevējiem ir 40%. Latvijā pēc izmaiņu stāšanās spēkā maksimālā likme varētu būt ap 54% gadā.
"Bigbank" ir Igaunijas kapitāla banka, kas darbojas kopš 1992.gada. Tā specializējas patēriņa kredītu izsniegšanā privātpersonām Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Somijā, Spānijā un Zviedrijā.