Etiopijas lidsabiedrības "Ethiopian Airlines" piloti liktenīgajā dienā cīnījās ar dažādām tehniskām lidmašīnas problēmām jau kopš mirkļa, kad lidmašīna pacēlās debesīs, teikts Etiopijas varas iestāžu šonedēļ publiskotajā sākotnējā ziņojumā par lidmašīnas katastrofu, kas 10.martā izdzēsa 157 cilvēku dzīvības.
"Ethiopian Airlines" lidojums ilga vien sešas minūtes, un visu šo laiku lidmašīnas apkalpe saņēma neskaitāmus brīdinājuma signālus no lidmašīnas mērinstrumentiem.
Apkalpes izmisīgie centieni noturēt lidmašīnu debesīs izrādījās neveiksmīgi.
Katastrofu piedzīvojusī lidmašīna "737 MAX 8", tāpat kā citas "737 MAX" sērijas lidmašīnas, bija aprīkota ar automātisko lidošanas programmatūru Manevrēšanas raksturlielumu palielināšanas sistēma (MCAS).
Sākotnējā ziņojumā norādīts, ka viens no šīs sistēmas sensoriem darbojās nepareizi, sūtot lidmašīnas apkalpei nepareizus datus, un sensora darbības traucējumi izraisīja vairāku notikumu ķēdes reakciju, kas galu galā izraisīja lidmašīnas nogāšanos.
MCAS sistēma automātiski nospiež lidmašīnas priekšgalu uz leju, kad no sensoriem tiek saņemta informācija, ka lidmašīna lido pārāk lēni vai tās priekšgals ir pārāk augstu, vai arī pastāv risks lidmašīnai zaudēt ātrumu.
Tomēr šī sistēma neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ.
Lidmašīnas ražotājs – ASV uzņēmums "Boeing" atzina kļūdu "Ethiopian Airlines" lidmašīnas sensora darbībā.
Kompānija vairākkārt uzsvērusi, ka tā strādā pie programmatūras atjauninājumiem "737 MAX" sērijas lidmašīnām, lai nepieļautu šādu situāciju atkārtošanos.