Pēc izskata reti kurš pratīs pateikt, vai viņa priekšā stāv riepa par 30 vai riepa par 100 eiro. Tā ir melns, apaļš gumijas izstrādājums, kura galvenais uzdevums ir turēt mašīnu uz ceļa.
Salīdzinošais tests: budžeta riepas pret premium riepām (12)
Ne viens vien autobraucējs ar šādu priekšstatu dodas uz veikalu pēc jauna riepu komplekta un nereti nolemj nedaudz ietaupīt, jo uzskata, ka "būs jau labi". Kritiskos apstākļos gan šis "būs jau labi" var slikti atspēlēties, jo lielās kompānijas var atļauties vairāk ieguldīt izpētē, izstrādē un testos, kā rezultātā premium riepas sniegums dažādās situācijās ir labāks. To vēlējāmies arī pārbaudīt, Biķernieku trasē sarīkojot improvizētu riepu testu, kurā pretī nolikām budžeta klases riepu un identiska izmēra riepu Bridgestone klāsta.
Ko tests parādīja? To vislabāk novērt ļaus video, bet īsumā: ar ātrumu līdz 70 un 90 kilometriem stundā, rezultātos redzamas būtiskas atšķirības, premium riepai esot pārākai, lai gan lētākā riepa tika testēta, gaisam un asfaltam esot krietni vien siltākiem.
Foto: premium klases riepu testi Biķernieku trasē
Tā dēvētajā "aļņa testā" jeb šķēršļa apbraukšanā nebremzējot, pie 50 kilometriem stundā abu riepu sniegums bija faktiski līdzvērtīgs. Cita aina pavērās, kad tas pats tests tika veikts ar 70 km/h. Ja premium riepas to izturēja bez lielām grūtībām, tad budžeta riepām parādījās vājās vietas, proti, automobiļa aizmugurei radās tieksme izslīdēt.
Foto: budžeta klases riepu testi Biķernieku trasē