Līdz ar aizvien augošo dalībnieku skaitu šobrīd čempionātā klātienē satiekas vien līdz finālam tikušās klases. Labākie mājasdarba iesūtītāji šogad piedalīsies pusfinālā, kurā pildīs dažādus ZZČ partneru sagatavotus uzdevumus digitālā vidē, bet finālā trīs dienu garumā fiziskajā izveicībā, spējā sadarboties un intelektā mērosies ap 15 000 skolēnu jeb 540 spēcīgākās un radošākās klases no visas Latvijas, kas sabrauks vienkopus sporta kompleksā 333 Ropažu novada Sila Priedēs. Sacensības norisināsies starp komandām 5.–6. klašu, 7.–9. klašu un 10.–12. klašu grupā, un finālā vērtīgas balvas saņems gan labākā komanda katrā no astoņām vecuma grupām, gan kopumā visvairāk punktu savākusī klase – absolūtā uzvarētāja, kam tiks Grand Prix. Azartu uzturēs arī tas, ka katru fināla dienu tiks noteikti dienas līderi.
Šogad ZZČ ir arī jaunums – Solo čempionāts. «Līdz šim varēja piedalīties tikai visa klase kopumā. Taču vienmēr ir klases, kur daļa to vēlas, daļa ne. Lai gribošajiem tomēr būtu iespēja, laikā starp ZZČ pusfinālu un finālu šogad notiks šāds individuālais čempionāts, kurā ikviens skolēns no pirmās līdz 12. klasei varēs tiešsaistē risināt dažādus uzdevumus,» stāsta Edgars. Solo čempionāta uzvarētājs balvā saņems apmaksātu divu nedēļu angļu valodas nometni ārzemēs.
Vēl viens jaunievedums ZZČ finālā būs arī skolotāju zona, kur pedagogi varēs iedvesmoties no ekspertiem līderības prasmēs, veselīgā un aktīvā dzīvesveidā, atbildībā pret apkārtējo vidi. Edgars šeit iesaistīts satura izveidē, taču nopietnākais pienākums viņam ir Elektrum Energoefektivitātes centra uzdevumu veidošana skolēnu Solo čempionātam un palīdzēšana ar klašu uzdevumiem, ko paralēli ar citiem ZZČ partneriem gatavo arī portāls Fizmix.lv. Edgars roku šādās jauniešiem domā- tās aktivitātēs ietrenējis jau iepriekš – gatavojis jautājumus TV spēlē Gudrs, vēl gudrāks, skolēnu konkursā FIZMIX Eksperiments. Kopā ar Fizmix.lv viņš ir arī braucis pa Latvijas skolām, vadot nodarbības un rādot eksperimentus fizikā un ķīmijā. Šī pieredze ļāvusi sajust, kādi ir šībrīža skolēni, Edgars atzīst. «Kad pats esi tikko beidzis studijas, tev šķiet, ka vēl ļoti labi atceries, kā ir vidusskolā, bet, aizbraucot uz skolām, saproti – nē, tas un tas sen vairs nav modē, viss jau ir citādi. Vadot nodarbības skolēniem, tu redzi, kas jauniešus interesē šodien – digitalizācija, interaktīvās lietas, praktiskā darīšana, ne tik ļoti teorētiskā izzināšana.» Viņš norāda, ka to visu arī cenšas ielikt ZZČ uzdevumos, lai tie skolēniem būtu aizraujoši.