Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Pamatlietas par riepām, kas jāzina katram

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Bridgestone vasaras riepa Turanza T005 un ziemas riepa Bridgestone Blizzak DM-V2
Bridgestone vasaras riepa Turanza T005 un ziemas riepa Bridgestone Blizzak DM-V2 Foto: TVNET kolāža

Lai arī kādam varētu šķist, ka riepa ir vien gumija ap automašīnas disku, tā nav. Zemāk apkopotas pamatlietas par to, kas ir riepas, ko tās nozīmē satiksmē un no kādiem materiāliem tiek veidotas.

Materiāls tapis sadarbībā ar Bridgestone

Riepām ir vairākas funkcijas:

Absorbēt triecienus, kas rodas, pārvietojoties pa ceļu;

Foto: Bridgestone

Nodrošināt transporta līdzekļa kustību vēlamajā virzienā:

Foto: Bridgestone

Pārnest paātrināšanās un bremzēšanas spēku no automašīnas uz ceļu.

Foto: Bridgestone

Kādi materiāli tiek izmantoti, lai izgatavotu riepas?

Riepās netiek izmantota tikai gumija, kā dažiem varētu šķist. Lai tās funkcionētu labi, tiek izmantoti dažādi materiāli.

Piemēram, riepu izgatavošanā tiek izmantota dabīgā gumija, kas iegūta no gumijkoka, kā arī sintētiskā gumija, kura ir karstumizturīgāka.

Lai iegūtu riepu gumijai nepieciešamo struktūru, tai klāt tiek jaukta eļļa, silīcija dioksīds, ogleklis, sērs un citas ķīmiskas vielas.

Tāpat riepu izgatavošanā tiek izmantots poliesters un tērauds.

Kāda ir riepu uzbūve?

Riepu veido protektors, kas nodrošina vilcējspēku un pasargā riepas karkasu.

Zem protektora izvietots slānis, kas parasti sastāv no stingrām tērauda stieplēm. Šis slānis nepieciešams, lai balstītu protektoru un aizsargātu riepas karkasu.

Foto: Bridgestone

Ko iegūstam, izmantojot labākas riepas?

Lietojot kvalitatīvas riepas, automašīna patērē mazāk degvielas, tāpat riepas parasti ir klusākas, pārvietojoties pa ceļu.

Ar kvalitatīvām riepām tiek nodrošināta labāka saķere gan uz sausa, gan slapja ceļu seguma, labas riepas nodrošina stabilāku vadību līkumos.

Tiek iegūts arī lielāks komforts, sēžot automašīnā.

Vadītājiem, kuri vēlas iegādāties jaunu auto, būtu jāatceras, ka pašlaik lielākā daļa jauno auto no rūpnīcas izbrauc bez rezerves riteņa.

Lai taupītu svaru un vietu bagāžas nodalījumā, mūsdienās rezerves ritenis aizstāts ar remonta komplektu, ko veido kompresors un īpašas putas, lai pēc riepas plīšanas varētu aizbraukt līdz tuvākajam servisam.

Pirmā Bridgestone automašīnas riepa tapa 1930.gadā. Kopš tā laika uzņēmums ir pilnveidojis šo sava biznesa novirzienu un kļuvis par lielāko riepu ražotāju pasaulē.

Uz augšu