Pret jaunajiem noteikumiem kampaņas sākuši tīmekļa platformas "Google" un "YouTube", kuras vislielākajā mērā skars jaunie noteikumi. Reformu apstiprinājušas 19 dalībvalstis, sešas balsojušas pret to, bet trīs balsojumā atturējušās.
"Viesabonē kā mājās"
Kopš 2017.gada 15.jūnija Eiropas Savienībā ir spēkā princips "Viesabonē kā mājās". Tas nozīmē, ka ceļojumu, komandējumu un tamlīdzīgu īslaicīgu braucienu laikā ES un Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstīs mobilo sakaru pakalpojumi viesabonēšanā izmantojami bez papildu maksas.
Tas ir viens no iedzīvotāju vidū populārākajiem EP lēmumiem, jo ļauj izvairīties no papildu izmaksām ceļojot. Lielbritānijā izskanējis satraukums, ka pēc "Brexit" tūristiem būs atkal jāsaskaras ar augstām viesabonēšanas pakalpojumu cenām, kas varētu nostādīt britus un Lielbritānijas uzņēmumus neizdevīgākā pozīcijā.
Vispārīgā datu aizsardzības regula
Pagājušā gada 25.maijā visā Eiropas Savienībā (ES), tostarp arī Latvijā, spēkā stājās Vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR). GDPR ir visā Eiropas Savienībā saistoša regula, kas nosaka juridiskos principus, kā uzglabāt, nodot, izmantot un iznīcināt jebkurus personu identificējošus datus, kas ir vai var atrasties uzņēmuma īpašumā.
Datu regula un tās ieviešana izpelnījās neviennozīmīgu vērtējumu. No vienas puses, uz to varētu attiecināt teicienu "liela brēka, maza vilna", jo neīstenojās dramatiskie scenāriji, kas izskanēja publiskajās diskusijās. No otras puses, vairākas ārvalstu vietnes uz laiku slēdza pieeju ES valstu iedzīvotājiem, kā arī pilnīgu juridisko atbilstību GDPR prasībām ir nodrošinājuši vien 39,3% Latvijas uzņēmumu, liecina pētījumu kompānijas SKDS dati.