Tāpat Jalinskis aicina mobilo tālruņu lietotājus saziņai automašīnā izmantot brīvroku sistēmas, kā arī piedalīties sabiedrības informēšanas kampaņās, vēršot uzmanību uz bezatbildīgas mobilo iekārtu lietošanas riskiem.
"Tele2" sabiedrisko attiecību vadītājs Oskars Fīrmanis par Luksiņa ieceri sacīja, ka tālruņa lietošana pie stūres ir aktuāla problēma un ideja to šādā veidā risināt ir interesanta. Pēc viņa paustā, tehniski atslēgt būtu iespējams tikai viedtālruņus, bet tas nav vienkārši paveicams process - būtu nepieciešams īpašs risinājums, kas jāinstalē mobilajos telefonos. Turklāt šāda iespēja nebūtu pieejama "parastajiem" telefoniem jeb tā saucamajiem podziņtelefoniem.
Fīrmanis norādīja, ka neatbildēts jautājums paliek, ka brauciena laikā atslēgsies arī pasažieru mobilie telefoni un kā izmantot navigācijas aplikācijas, kas darbojas, izmantojot mobilo sakaru tīklu.
"Bite Latvija" sabiedrisko attiecību vadītāja Karīna Javtušenko atzina, ka ir grūti prognozēt, cik efektīvs būtu Lukstiņa piedāvātais risinājums, atslēdzot tālruņus automašīnu vadītājiem, braucot ātrāk par 30 kilometriem stundā. "Pirmkārt, ja risinājums būtu lietotnes veidā, nav pārliecība, ka visi autovadītāji savos tālruņos instalēs lietotni, otrkārt, ja risinājums ir tālruņos instalēts piespiedu kārtā, neatbildēts jautājums paliek, kurš nodrošinās un finansēs tā uzstādīšanu - vai tie būs mobilo sakaru operatori, ierīču ražotāji vai trešās puses," norādīja Javtušenko.
LETA jau ziņoja, ka trešdien, 10.aprīlī, Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā CSDD vadītājs Andris Lukstiņš norādīja uz problēmu ar mobilo telefonu lietošanu pie stūres. Viņa ieskatā, būtu jāaizliedz lietot attiecīgās ierīces, piemēram, ar mobilo sakaru operatoriem vienojoties, ka, pārvietojoties ar automašīnu ātrāk par 30 kilometriem stundā, attiecīgās ierīces tiek atslēgtas. Aizliegums neattiektos uz pasažieriem.
CSDD precizēja, ka patlaban virknē Eiropas valstu tiek domāts, kā ierobežot mobilo ierīču lietošanu pie auto stūres, bet tas attiektos tikai uz autovadītājiem.
"Zviedrijā jau pirms vairākiem gadiem ir izstrādāta "Vision Zero" filozofija, kas paredz bojā gājušo skaita samazināšanu līdz nullei. Un tā balstās uz to, ka cilvēkam kā dzīvai radībai nav raksturīga perfekta uzvedība, viņš var kļūdīties, un tieši tādēļ satiksmes sistēma jāveido tā, lai šādas kļūdas nebūtu letālas un sistēma pasargātu gan autovadītāju, gan līdzbraucējus," informēja CSDD.
Iestādē pauda pārliecību, ka ir jārada sistēma, lai autovadītājiem nebūtu kārdinājums un iespējas mobilos tālruņus pie stūres lietot.