Tomēr šāds aviokompāniju paņēmiens rada vairākas problēmas. Šādi ne tikai pats ceļošanas laiks tiek pagarināts, bet arī rada ilūziju par lidsabiedrības punktualitāti. Tādējādi lidsabiedrības īpaši necenšas domāt par daudz efektīvāku un videi draudzīgāku politiku, kas arī samazinātu ceļojumu ilgumus.
“Vidēji 30% lidmašīnu nosēžas vairāk nekā par 15 minūtēm vēlāk pat ar visu “polsterēšanu”. Visi reisi gan netiek “polsterēti” - tas notiek ar aptuveni 40% lidojumu, kuri ir vairākas stundas ilgi,” stāsta aviācijas konsultāciju uzņēmuma “ATH Group” vadītājs, kapteinis Maikls Bajada, kurš piebilst, ka
“polsterēšanas” sistēma faktiski ir domāta, lai apmuļķotu ceļotājus.
“No organizatoriskā viedokļa aviokompānijas nedomā par papildu efektivitātes nodrošināšanu. “Polsterēšana” sadārdzina lidojumus, jo, lidmašīnai darbojoties tukšgaitā, neefektīvi tiek tērēta degviela. Tas savukārt rada piesārņojumu. Ja to mainītu, tad ieguvēji būtu gan vide, gan patērētāji, jo, izvairoties no “polsterēšanas”, lidojumu cenas samazinātos,” skaidro Bajada.
Protams, ka aviosabiedrības ļoti labi apzinās to, cik augstu pasažieri vērtē punktualitāti. “Delta Air” regulāri veic garus lidojumus un nodrošina, ka tie tiek izpildīti laikā. “Delta” pārstāvji uzsver, ka aviosabiedrība investē vismaz divus miljardus dolāru jaunos lidaparātos un jaunās struktūrvienībās. Tajā pašā laikā tiek uzsvērts punktualitātes faktors - “lidojumi vienmēr laikā” sadārdzina biļešu cenas.
Tātad, ja ierašanās laikā labi atmaksātos gan lidsabiedrībām, gan pasažieriem, kāpēc aviokompānijas nestrādā pie efektivitātes, bet tā vietā pagarina lidojumu laikus?