Mobilo sakaru operatora "Tele2" vidējais lejuplādes ātrums 4G tīklā pērn sasniedza 45,68 megabitus sekundē, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) kvalitātes pārskata kopsavilkums.
SPRK: pērn "Tele2" nodrošināja lielāko lejuplādes ātrumu Latvijā
Vienlaikus "Latvijas mobilā telefona" vidējais lejuplādes ātrums 4G tīklā pērn bija 31,94 megabiti sekundē, bet "Bite Latvija" - 28,37 megabiti sekundē.
Savukārt 3G tīklā lielāko vidējo lejuplādes ātrumu Latvijā nodrošināja "Bite Latvija" - 9,97 megabiti sekundē, "Latvijas mobilais telefons" - 7,32 megabiti sekundē, "Tele2" - 6,7 megabiti sekundē.
Pēc SPRK datiem, "Tele2" maksimālais pieslēguma ātrums bija 123,85 megabiti sekundē, "Latvijas mobilais telefons" - 110,49 megabiti sekundē un "Bite Latvija"- 100,76 megabiti sekundē.
Kā liecina SPRK dati, pērn "Tele2" 4G tīkla pieslēgums pilsētās bija 99,63% apmērā, "Latvijas mobilais telefons" - 97,05% un "Bite Latvija" - 97,95%. Savukārt lauku reģionā "Tele2" 4G tīkla pieslēgums bija pieejams 98,5% apmērā, "Latvijas mobilais telefons" - 94,64% un "Bite Latvija" - 93,99%.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka aizvadītajā gadā 40,3% mobilo tīklu lietotāju interneta ātrums sasniedza no 100 līdz 200 megabitus sekundē.
Vienlaikus 0,98% mobilo tīklu lietotāju interneta ātrums bija no 256 kilobitiem līdz diviem megabitiem sekundē, 12,5% - no diviem megabitiem līdz 10 megabitiem sekundē, 18,6% - no 10 līdz 30 megabitiem sekundē un 28% mobilo tīklu lietotāju interneta ātrums sasniedza no 30 līdz 100 megabitiem sekundē.
Kopumā pērn pieslēgumi, kuriem pastāvīgi kopā ar balss telefonijas pakalpojumu nodrošināts interneta pakalpojums veidoja 51%, pieslēgumi, kuriem nodrošināts tikai interneta pakalpojums - 25%, bet pieslēgumi, kuriem interneta pakalpojums nodrošināts papildus balss telefonijas pakalpojumiem veidoja 24%.
Pēc SPRK datiem, pērn mobilo sakaru operators "Latvijas mobilais telefons" nodrošināja 39% mobilā tīkla pakalpojumus, "Tele2"- 34%, "Bite Latvija" - 21%, bet "ZetCom" nodrošināja 6% no visiem mobilā tīkla pakalpojumiem.
SPRK pastāvīgi nodrošina elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes uzraudzību, veicot pakalpojumu kvalitātes mērījumus, kuru rezultātus apkopo ikgadējā Kvalitātes pārskatā. 2018.gada Kvalitātes pārskatā ir sniegta informācija par fiksētā un mobilā balss telefonijas pakalpojuma un mobilā interneta pakalpojuma mērījumu rezultātiem, kā arī par veikto uzraudzību saistībā ar piekļuvi atvērtam internetam.