Uz iespējām izmantot šos resursus katedrāles atjaunošanā norādījuši vairāki interneta lietotāji.
Filozofijas doktorantūras studente Hanna Groha-Beglija sociālajā tīklā “Twitter” norādījusi uz mākslas vēsturnieku Endrū Telonu, kurš, izmantojot lāzerskenēšanas tehnoloģiju, vairāku gadu garumā ir radījis ļoti precīzu Parīzes Dievmātes katedrāles 3D modeli.
Kā par savu darbu iepriekš izteicies pats Telons, ja tas tiek darīts pareizi, tad iespējams izveidot modeli ar precizitāti līdz pat pieciem milimetriem.
Groha-Beglija gan norāda, ka Telons pagājušajā gadā nomira.
Katedrāles 3D modeļa veidošanu Telons pabeidza 2015.gadā.
Viņa projekts satur simts gigabaitus datu.
Svarīgu ieguldījumu katedrāles atjaunošanā varētu sniegt arī videospēle “Assassinʼs Creed Unity”.
“Assassinʼs Creed Unity” ir vēsturiska spēle, kas iznāca 2014.gadā. To izstrādājusi Francijas videospēļu studija “Ubisoft”.
“Assassinʼs Creed Unity” darbība norisinās Parīzē 18.gadsimta beigās.
“Unity” ir pirmā “Assassinʼs Creed” sērijas spēle, kurā arhitektūras pieminekļi ir attēloti pilnīgi identiski reālajiem.
“Ubisoft” mākslinieki tikai Parīzes Dievmātes katedrāles atveidošanai datorspēlē atvēlēja aptuveni divus gadus, lai radītu maksimāli detalizētu katedrāles atveidojumu virtuālajā vidē.
Faktiski tas nozīmē, ka “Ubisoft” mākslinieki ir radījuši interaktīvu katedrāles 3D modeli.
Pagaidām gan nav zināms, vai Francijas varasiestādes izmantos Telona un “Ubisoft” darba augļus katedrāles atjaunošanā.
Kā ziņots, katedrālē pirmdienas vakarā izcēlās ugunsgrēks, kas nodarīja plašus postījumus pasaulslavenajam dievnamam. Ugunsdzēsējiem izdevies izglābt 850 gadus senās būves akmens pamatstruktūru, taču liesmas iznīcinājušas jumtu un citas katedrāles būvdetaļas, tostarp sabruka katedrāles torņa 93 metrus augstā smaile.