Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Bridgestone izstrādās riepas Mēness izpētes visurgājējam

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Toyota

Līdz šim jau esam noskaidrojuši, ka pasaulē lielākais autoriepu ražotājs Bridgestone pirmsākumos ražoja zeķes ar gumijas zoli, bet tagad tā produkcijas portfolio ir ļoti daudzveidīgs.

Patlaban japāņu koncerns piedāvā daudz un dažādus gumijas izstrādājumus - no konveijera lentēm, amortizatoriem, kas slāpē zemestrīces sekas un neļauj sagrūt ēkām, traktortehnikas kāpurķēdēm, līdz pat gumijas caurulēm, golfa aprīkojumam un pat velosipēdiem un to komponentēm. Taču bez šī visa ir vēl kāda joma, kurā Bridgestone tuvākajā nākotnē liks lietā savas tehnoloģijas un pieredzi, un tā ir jaunu teritoriju apgūšana izplatījumā. 

Mēnessgājējs, kam jāizstrādā piemēroti riteņi
Mēnessgājējs, kam jāizstrādā piemēroti riteņi Foto: Toyota

Proti, Bridgestone nupat ir panākuši vienošanos ar Japānas kosmosa aģentūru (JAXA) un Toyota Motor Corporation jeb vienkārši Toyota, ka kopīgiem spēkiem strādās, lai paplašinātu cilvēka klātbūtni aiz Zemes robežām un konkrētāk - uz Mēness.

Bridgestone kā riepu ražotāja loma šajā kopīgajā misijā būs nedraudzīgajiem, ekstremālajiem apstākļiem piemērota apriepojuma izstrāde hermētiski noslēgtajiem transportlīdzekļiem ar astronautu apkalpi. Izklausās pēc zinātniskās fantastikas un tā pēc būtības arī ir, taču nekas nav neiespējams. Sadarbības partneri katrā ziņā ir vienisprātis, ka japāņu kompānijai ir pietiekama pieredzes bagāža, lai izstrādātu elastīgu bezgaisa riteni, kas nodrošinātu maksimālu konktaktvirsmu ar Mēness irdeno virsslāni, spētu balstīt mēnessgājēja svaru, nodrošinātu vajadzīgās paātrināšanās un bremzēšanas, kā arī manevrētspējas īpašības, un visbeidzot nepieļautu transportlīdzekļa atlēcienus no pavadoņa virsmas. Tāpat Bridgestone izstrādājamajiem riteņiem jāspēj nobraukt vismaz 10 tūkstošus kilometru.

>>Kādai jābūt riepai, lai auto tērētu mazāk degvielas

Kontaktvirsmas piemērs
Kontaktvirsmas piemērs Foto: Bridgestone

Jāteic, ka izpildīt visas prasības nebūs viegli, taču ne neiespējami. Galu galā Bridgestone jau 2011.gadā prezentēja konceptuālas Air Free Concept tehnoloģijas riepas. Tās ir riepas, kurās transportlīdzkļa svaru tur nevis gaisa spiediens, bet gan elastīgu spieķu sistēma. Laika gaitā šī koncepcija ir pilnveidota, lai būtu izmantojama gan velosipēdu ražošanā, gan autobūvē un kādēļ gan ne arī kosmosa izpētē.

Foto: Bridgestone
Uz augšu