Rīgas domes Satiksmes departaments ceturdien veicis urbumus arī viskritiskākajā stāvoklī esošajā Augusta Deglava ielas pārvada balstā, un pārbaudes liecinot, ka tas atbilst drošības prasībām, pastāstīja departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.
RD: viskritiskākajā stāvoklī esošajā Deglava tilta balstā veiktā pārbaude apliecina tā drošumu (16)
Izpildot @BBirojs uzdoto un veicot urbumu Deglava pārvada "vissliktākajā" balstā, SIA "Inženierbūve" speciālisti pārliecinājās, ka balsts pildīts ar monolītu betonu. pic.twitter.com/U1XsYfGABB
— LTV Ziņu dienests (@ltvzinas) April 25, 2019
Viņa norādīja, ka departaments urbumus pārvada balstos bija veicis jau iepriekš, taču Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) norādījis, ka pārbaudi vajag veikt arī konkrētajam balstam. "Arī šī pārbaude apliecināja, ka balsta vidus ir pilns ar betonu un ir stabils. Tieši tā, kā norādījām iepriekš," sacīja Ahuna-Ozola.
Veikto urbumu rezultātus departaments šodien iesniegs BVKB. Vienlaikus abu institūciju pārstāvjiem šodien plānota tikšanās, lai noskaidrotu, vai BVKB ieskatā nepieciešams veikt vēl kādas drošības pārbaudes.
Ahuna-Ozola neizslēdza iespēju, ka gadījumā, ja BVKB saņemtie rezultāti apmierinās, viņi varētu rosināt satiksmi uz pārvada atjaunot.
BVKB direktora vietnieks, Kontroles departamenta direktors intervijā "TV24" vēlreiz norādīja, ka biroja rīcībā patlaban nav dokumentu, kas apliecinātu, ka tilta ekspluatācija ir droša. Ir izdarīti secinājumi, bet nav to pamatojuma, viņš teica.
Tagad BVKB no būvniecības ieceres iesniedzējiem gaida tehniskās izpētes dokumentāciju. Šodien veiktais urbums ir tikai viens no tehniskās izpētes sastāvdaļām, viņš uzsvēra.
Demme gan pozitīvi novērtēja urbuma paraugu. Tas parādot, ka šī konstrukcija nav tukša, kā tas ir minēts tehniskajam projektam pievienotajā izpētē. Tajā esot ticis norādīts, ka lielākā daļa kolonnu ir čaulas tipa.
Tai pat laikā aktuāls ir jautājums par tilta laiduma pārseguma plātņu nestspēju, piebilda BVKB pārstāvis. Šo plātņu siju gali aptuveni 1,5 metru garumā ir bojāti daudzās vietās, viņš skaidroja. Birojs vēlas redzēt pamatojumu, kādēļ ir pieļaujama transporta kustība ar ierobežojumu līdz 30 tonnām bez konstrukciju nostiprināšanas.
Savukārt iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) piebilda, ka pilnībā pievienojas BVKB, proti, ka kontrolurbuma veikšana pati par sevi ir viena mehāniska darbība. Būvspeciālistam ir jāveic aprēķini, jāapseko visas bojātās vietas un vēlreiz jānosaka, cik pamatota ir konkrētā satiksmes plūsma. Ja ir nepieciešams, jānosaka intervāli starp transportlīdzekļiem, viņš skaidroja.
Kā ziņots, ceturtdienas rītā plkst.5 satiksmei tika slēgts Deglava ielas tilts, kā rezultātā būtiski mainīti sabiedriskā transporta maršruti.