Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

"CityParks" ignorē PTAC lēmumus un saņem piespiedu sodu (2)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Baiba Aprāne / LETA

Pagājušā gada 28. decembrī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēma lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, ar kuru atzina SIA "CityParks Latvija" īstenoto komercpraksi par negodīgu. Lēmums pieņemts, jo "CityParks" piemēroja netaisnīgus līguma noteikumus, to vidū arī neproporcionāli lielu līgumsodu, nenodrošināja pietiekošu laiku, lai patērētāji varētu iepazīties ar līguma noteikumiem, un neizskatīja patērētāju sūdzības pēc būtības.

"CityParks" PTAC lēmumu ir pārsūdzējis, un tam ir pienākums pildīt uzlikto tiesisko pienākumu un nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi.

Tomēr laika posmā no 2019.gada 1.janvāra līdz 2019.gada 22.februārim, saistībā ar uzņēmuma rīcību, PTAC saņēma 30 patērētāju rakstveida iesniegumus, kā arī sniedza vairāk kā 100 konsultācijas. Patērētāju sniegtā informācija norādīja uz to, ka "CityParks" atsakās izpildīt patērētāju prasījumus, atceļot vai samazinot tādu uzņēmuma piemēroto līgumsodu, kurš PTAC lēmumā atzīts par netaisnīgu līguma noteikumu, kā arī nenodrošina patērētāju tiesiskajām interesēm atbilstošu patērētāju sūdzību izskatīšanu.

Šī gada 26. februārī, konstatējot, ka "CityParks" turpina īstenot negodīgu komercpraksi, PTAC nosūtīja brīdinājumu, kurā aicināja autostāvvietu uzraugu nekavējoties izpildīt PTAC lēmumā noteiktos pienākumus labprātīgi. Tomēr, neskatoties uz to, pēc PTAC brīdinājuma nosūtīšanas, saistībā ar "CityParks" rīcību PTAC ir turpinājis saņemt gan patērētāju rakstveida iesniegumus, gan sniedzis konsultācijas.

PTAC ir konstatējis, ka pretēji lēmumā uzliktajam tiesiskajam pienākumam, "CityParks" nenodrošina patērētāju tiesiskajām interesēm atbilstošu patērētāju sūdzību izskatīšanu. To apstiprina uzņēmuma saziņa ar patērētājiem, sistemātiski un vienveidīgi atsakot izpildīt patērētāju prasījumus atcelt vai samazināt piemēroto līgumsodu, kura noteikumi atbilst līguma noteikumiem, kurus PTAC lēmumā atzinis par netaisnīgiem.

Tostarp "CityParks" noraida patērētāju iesniegtos pierādījumus un argumentus, kuriem ir būtiska nozīme iebildumu izskatīšanā. Vienlaikus atbilstoši patērētāju sniegtajai informācijai, konstatējams, ka uzņēmums joprojām nenodrošina patērētājiem pietiekošu laiku, lai varētu iepazīties ar līguma noteikumiem un izpildīt tajos noteiktās prasības.

Šajos apstākļos PTAC secinājis, ka pretēji lēmumā norādītajam, "CityParks", nepildot uzlikto tiesisko pienākumu, rada būtisku aizskārumu patērētāju kolektīvajām ekonomiskajām interesēm.

Līdz ar to, PTAC lēmuma piespiedu izpildes panākšanai, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 370.panta pirmo un trešo daļu, PTAC nosaka piespiedu soda naudu "CityParks" 10 000 eiro apmērā.

Piespiedu naudu var uzlikt atkārtoti, līdz uzņēmums izpilda attiecīgās darbības.

Svarīgākais
Uz augšu