Lielākā sociālā tīkla dizaina un idejas maiņa kopš 2004. gada norāda uz galveno “Facebook” biznesa modeli.
“Reorganizācija parāda, ka “Facebook” bija kā starpnieks starp lietotājiem un dažādiem komerciāliem projektiem. Ir skaidrs, ka mainot dizainu, “Facebook” vēlas kļūt lietotājiem draudzīgāks un vairāk caurspīdīgāks – vismaz virspusēji jaunās izmaiņas par to liecina,” spriež Sinraihs.
Digitālās ētikas centra Lojolas universitātē direktors Bastians Vanakers uzskata, ka “Facebook” cenšas pielāgoties jaunajām reklāmas jomas tehnoloģijām.
“Facebook ir brīnišķīgs rīks, kas ļauj piedāvāt lietotājiem dažādas personalizētas reklāmas. Tas ir ļoti svarīgi, jo sociālajos tīklos par reklamētājiem kļūst arī to lietotāji, piemēram, influenceri. Tāpēc sociālajam tīklam ir svarīgi saglabāt reklāmas ienākumus,” pauž Vanakers.
Vanakers piebilst, ka jaunā sistēma “Facebook” zināmā mērā attaisnos sociālā tīkla vadības gaidas, nodrošinot jēgpilnākas diskusijas starp lietotājiem. Tomēr viņš uzskata, ka tas ir mērķis, lai mainītu pieeju reklāmas tirgum.
Levins tam gan nepiekrīt – viņš uzskata, ka jēgpilnākas diskusijas ļaus “Facebook” iegūt daudz nozīmīgākus datus.
“Nākamgad atkal [ASV] ir prezidenta vēlēšanas. Tās noteikti būs viskarstāk apspriestās digitālās vides vēsturē. Un iedomājieties, kādu informāciju “Facebook” varēs iegūt no grupu diskusijām! Marks Zakerbergs grib, lai jūs noticiet, ka viņš domā par jums. Tā patiešām ir. Taču viņš nedomā par to, kā aizsargāt to, ko jūs rakstiet sociālajā tīklā,” noslēdz Levins.