Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

RS neplāno atmaksāt Skanstes tramvaja projektam saņemtos līdzekļus (31)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ieva Čīka/LETA

​Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) lēmums lauzt līgumu par Skanstes tramvaja līnijas projekta īstenošanu Rīgā ir nepamatots un neatbilstošs faktiskajiem apstākļiem, uzskata projekta īstenotāja SIA "Rīgas satiksme"

Ja CFLA vēlēsies atgūt projekta laikā izmaksātos līdzekļus, tai būs jāvēršas tiesā Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā, aģentūrai LETA pavēstīja "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis.

Uzņēmums izsaka nožēlu, ka CFLA ir "pakļāvusies spiedienam un piedalās viena no lielākā Kohēzijas fonda projekta "Skanstes tramvaja līnija" faktiskā likvidācijā".

Uzņēmuma ieskatā neesot neviena fakta, ka "kaut vienā ar šo projektu saistītajā iepirkumā būtu korupcijas pazīmes". ""Rīgas satiksmes" rīcībā nav informācijas, ka pret kapitālsabiedrību vai tās sadarbības partneriem Latvijā un ārvalstīs būtu uzsākts kaut viens process, kas būtu saistīts ar korupciju saistībā ar Skanstes tramvaja iepirkumiem. Vēl vairāk - "Rīgas satiksme" pārtrauca visus iepirkumus un pieaicināja ekspertus tehnisko specifikāciju izvērtēšanai, lai vēl vairāk mazinātu šādu apstākļu iespējamību," norādīja Zaķis.

"Rīgas satiksme" arī noraida pārmetumus par iespējamajiem riskiem, kas saistīti ar iespējamo darbu izpildes termiņu kavējumu, uzņēmuma finansiālajām iespējām vai projekta vadības kvalitāti.

"Arī šobrīd tiek turpināti minētās tramvaja līnijas projektēšanas darbi, kas ir būtiska Rīgas sabiedriskā transporta sistēmas sastāvdaļa. Savukārt būvdarbu uzsākšana ir iespējama tikai pēc būvprojekta izstrādes. Būvprojekts ir sadalīts vairākās kārtās, līdz ar to arī uzsākt būvdarbus ir iespējams projektā grafikā paredzētajā termiņā," paziņoja Zaķis.

Pēc Zaķa sniegtās informācijas, būtiski esot samazināts arī ieceres realizācijai nepieciešamo nekustamo īpašumu apjoms, un to iegādei noteiktajos termiņos pašvaldībai būtisku risku neesot. Arī zemās grīdas tramvaju iegādes procedūru esot iespējams īstenot noteiktajos termiņos.

Ņemot vērā iepriekš minēto, "Rīgas satiksme" uzskata, ka CFLA līguma uzteikums ir nepamatots un neatbilstošs faktiskajiem apstākļiem. "Tādējādi, ja CFLA vēlēsies atgūt projekta laikā izmaksātos līdzekļus, tai būs jāvēršas tiesā Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā," norāda uzņēmumā.

Kā ziņots, CFLA ir pieņēmusi lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu "Rīgas satiksme" par ES fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.

Līdz šim projekta ietvaros par veiktajām darbībām CFLA ir uzņēmumam izmaksājusi 451 304 eiro, un šī summa "Rīgas satiksmei" ir jāatmaksā. Termiņš atmaksas veikšanai ir 2019.gada 3.augusts.

CFLA ir izvērtējusi "Rīgas satiksmes" iesniegto informāciju un skaidrojumus, projekta aktualizēto rīcības plānu par projekta ieviešanas riskiem, CFLA rīcībā esošos auditorfirmas SIA "Ernst&Young Baltic" ziņojumus, kā arī citu pieejamo informāciju par "Rīgas satiksmes" darbību. Balstoties uz šo analīzi, CFLA pieņēmusi lēmumu vienpusēji izbeigt līgumu.

CFLA direktors Mārtiņš Brencis stāstīja, ka pamatojumā savam lēmumam CFLA norāda uz nepieļaujami augstajiem riskiem, kas faktiski izslēdz iespēju realizēt projektu atbilstoši plānam un projekta izdevumus deklarēt Eiropas Komisijai (EK).

Kopējās Skanstes tramvaja projekta izmaksas tiek lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljoni eiro.

Satiksmes ministrija Skanstes tramvajam paredzēto finansējumu varētu novirzīt kādam no trim infrastruktūras projektiem, tostarp AS "Pasažieru vilciens" jauno vilcienu iegādei.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu