Atliek lēmuma pieņemšanu par akcīzes nodokli saldinātajiem dzērieniem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Evija Trifanova/LETA

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija uz nākamo nedēļu atlika lēmuma pieņemšanu par ierosinājumu piemērot akcīzes nodokli arī saldinātajiem bezalkoholiskajiem dzērieniem, jo vēlas uzklausīt Veselības ministrijas (VM) viedokli par šo jautājumu.

Priekšlikumu par nodokli saldinātajiem bezalkoholiskajiem dzērieniem grozījumiem Akcīzes nodokļa likumā iesniedza Andris Skride (AP), Ilmārs Dūrītis (AP) un Inese Voika (AP).

Deputāti rosina noteikt, ka bezalkoholiskajiem dzērieniem ar cukura saturu līdz pieciem gramiem uz 100 mililitriem akcīzes nodoklis par 100 litriem ir 7,4 eiro, ar cukura sarunu no pieciem līdz astoņiem gramiem - 10 eiro, bet ar cukura saturu no astoņiem gramiem - 30 eiro.

Parlamentārieši piedāvā šādas izmaiņas ieviest no 2020.gada 1.jūnija.

Finanšu ministrijas pārstāvji komisijā skaidroja, ka nevar veidoties situācija, kad alum akcīzes nodoklis ir zemāks nekā bezalkoholiskajiem dzērieniem. Tikmēr deputāts Aleksandrs Kiršteins (VL-TB/LNNK) norādīja, ka par likmēm vēl var diskutēt.

Vairāki deputāti arī uzsvēra, ka būtu jāizklausa VM viedoklis par šo ierosinājumu. Komisijas deputāti piekrita šim ierosinājumam, vienojoties, ka diskusijas par šo jautājumu turpinās pēc nedēļas.

Priekšlikuma autori uzskata, ka, ieviešot šādas izmaiņas, samazināsies saldināto produktu patēriņš, kā arī būs nodokļu ieņēmumu pieaugums, ko novirzīt sabiedrības veselības vajadzībām. Tāpat, pēc deputātu domām, šādi notiks veselības aprūpes budžeta izdevumu samazinājums noteiktu modificējamo slimību ārstēšanai ar tai sekojošu racionālāku līdzekļu pārdali citu slimību ārstēšanai.

Līdz ar izmaiņām palielināsies arī iedzīvotāju veselīgi nodzīvoto dzīves gadu skaits, kā arī veselībai draudzīgāko produktu īpatsvars bezalkoholisko dzērienu tirgū.

Svarīgākais
Uz augšu