Apturot Skanstes tramvaja līnijas izbūves projektu, "Rīgas satiksme" pabeigs projekta pirmo posmu, proti, esošo tramvaja sliežu pārbūves projektēšanu, pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.
Skanstes projekta apturēšana: RS tomēr pabeigs esošo tramvaja sliežu pārbūves projektēšanu (8)
Skanstes tramvaja projekta būvprojektēšana bija sadalīta piecās kārtās - jaunizbūvējamais posms bija sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais - trīs.
Pēc Zaķa teiktā, uzņēmums pabeigs būvprojekta izstrādi tramvaja līnijas posmam no Rīgas Centrāltirgus loka līdz Ganību dambja un Pētersalas ielas krustojumam. "Skanstes projekts paredzēja ne vien jaunas līnijas izbūvi, bet arī esošo tramvaja ceļu pārbūvi. Šo projekta sadaļu mēs pabeigsim, jo nākotnē sliedes vienalga būs jāatjauno un šis būvprojekts mums noderēs," sacīja Zaķis, norādot, ka būvprojekta izmaksas tiek lēstas 584 000 eiro apmērā un izmaksas plānots segt no uzņēmuma budžeta.
Neviens cits projekta posms līdz šim nebija uzsākts un līdz ar Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) lēmumu, uzņēmums to darīt vairs neplāno.
Kā ziņots, CFLA ir pieņēmusi lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu "Rīgas satiksme" par ES fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.
Līdz šim projekta ietvaros par veiktajām darbībām CFLA ir uzņēmumam izmaksājusi 451 304 eiro, un šī summa "Rīgas satiksmei" ir jāatmaksā. Termiņš atmaksas veikšanai ir 2019.gada 3.augusts.
"Rīgas satiksme" gan uzskata, ka CFLA lēmums ir nepamatots un neatbilstošs faktiskajiem apstākļiem.
Ja CFLA vēlēsies atgūt projekta laikā izmaksātos līdzekļus, tai būs jāvēršas tiesā Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā, pauž uzņēmuma pārstāvji.
Projekta kopējās izmaksas tika lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums bija plānots 65,66 miljonu apmērā, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljonu apmērā, bet citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljonu eiro apmērā.