Devītais maijs ir brīdis, kad viņi var pamest padomju laikā būvētās mikrorajonu blokmājas, lai dotos pie Uzvaras pieminekļa, šādā veidā simboliski atkārtojot savu ierašanos Latvijā no dažādām PSRS malām, kā arī atzīmējot iespēju dzīvot civilizētā valstī, kuru nevada diktators ar apšaubāmu psiholoģisko stabilitāti. Valstī, kur valda uzskatu, vārda, reliģijas, orientācijas, pulcēšanās un visas pārējās civilizētā pasaulē pieejamās brīvības.
Arī pats Uzvaras piemineklis, manuprāt, ir simbols. Alegoriskā memoriālā ansambļa centrā esošais 79 metrus augstaiss obelisks, ko veido piecu dažāda augstuma skaldnes (gluži kā pirksti), patiesībā atgādina stilizētu gaisā izstieptu vidējo pirkstu, kas vērsts pret austrumiem. Neticu, ka tā ir vien nejauša sagadīšanās.
Vienmēr esmu centies ticēt labajam cilvēkos, tāpēc ticu, ka PSRS simbolika šajos Latvijas svētkos tiek lietota ļoti ironiski. Gluži kā SS.lv iegādātie kara veterānu ordeņi, ko pēdējos gados pie krūtīm sprauž visi, kam nav slinkums – domāju, ka šo kostīmu ideju pasākuma apmeklētāji ir aizguvuši no starptautisku popularitāti iekarojušā Helovīna. Esmu pārliecināts, ka Krievijas vēstniecība šo svētku organizatoriem piešķir līdzekļus tikai un vienīgi, lai nostiprinātu starpvalstu attiecības. Ticu, ka Georga lentīšu oranžā krāsa patiesībā simbolizē Baltijas jūras krastā izskalotu dzintaru, bet melnā – Zemgales ražīgo aramzemi. Neskaitāmie tūkstoši neļķu tiek iepirktas no vietējiem mājražotājiem un palīdz zelt mūsu tautsaimniecībai, savukārt atkritumu kalnus uz Uzvaras parku pa nakti saved kādi nezināmi valsts nelabvēļi.
Jo, ja tā tomēr nebūtu, un galvaspilsētā ik gadu pulcētos Krieviju mīlošs un pret Padomju savienību nostaļģisks ļaužu pūlis, tad man tiešām nebūtu racionāla izskaidrojuma tam, kālab gan visu šo gadu laikā viņi joprojām nav paspējuši pārcelties uz dzīvi sapņu zemē aiz Latvijas austrumu robežas. Un, ja iepriekš uzskaitītās lietas neatbilst patiesībai, tad 9. maijs tomēr nav Latvijas svētki, Nil.