Apmēram pusi no darbiem, remontējot Deglava tiltu, veic nevis konkursā uzvarējusī Lietuvas kompānija "Kauno tiltai", bet gan firma, ko vada Satiksmes departamenta direktora Emīla Jakrina labs draugs, svētdien ziņo TV3 raidījums "Nekā personīga".
Deglava tilta remontdarbus veicošo firmu vada Jakrina draugs (11)
Jakrins, kurš amatā ir pēdējo nedēļu noliedz, ka spētu jel kā ietekmēt projektos izvēlētos apakšuzņēmējus. Taču viens no šī apakšnieka speciālistiem ir Jakrina vadītā departamenta kādreizējais darbinieks Uģis Broža, kuru tiesā par Barona Ielas remontdarbu dokumentu viltošanu.
Jaunais kultūras un sporta centrs "Daugavas stadions" top ar ES fonda līdzfinansējumu. Projekts paredz arī pārbūvēt apkārtnes ielas un Deglava pārvadu. Šo sadaļu tika uzticēts īstenot Rīgas domes Satiksmes departamentam. Konkursā 4 pretendentu vidū par uzvarētāju atzina Lietuvā reģistrēto "Kauno tiltai", kas apņēmās darbus veikt par 4 258 457 eiro.
Konkursa dokumentos kompānija uzrādīja, ka aptuveni 12 procentus darbu nodos apakšuzņēmējiem. Un nosauca arī divu firmu vārdus.
Taču jau līguma parakstīšanas dienā parādījās jauna apakšnieka vārds, kam " Kauno tiltai" nodeva krietni vairāk darbu - 45%.
Kompānija, kam Kauno tiltai nodevusi pusi no līguma, ir Tecpro Construction. Firma iepriekš nav vinnējusi nevienu lielu būvniecības projektu. Lielākais līdz šim saņemtais pasūtījums - grīdu seguma atjaunošana un izbūve vairākos paviljonos Rīgas centrāltirgū.
Tecpro Construction vada Artūrs Bergholcs. 24 gadu vecumā, viņš sāka savu politisko karjeru pie Rīgas mēra tēvzemieša Jāņa Birka, bet jau dažus mēnešus vēlāk tika iecelts par Ekonomikas ministrijas parlamentāro sekretāru. Saikni ar parlamentu Bergholcs nodrošināja vēlāk arī satiksmes ministrijā, kurā par ministra biroja vadītāju tolaik strādāja Emīls Jakrins. Ministrs Gerhards atceras, ka tikko juridisko fakultāti beigušo Bergholcu tēvzemieši ieteikuši kā pieredzējušu un zinošu.
Bergholcs savu veiksmi Deglava pārvada konkursā skaidro vienkārši. Piedāvājums būt par apakšuzņēmējiem iesniegts teju visiem pretendentiem, paši konkursā neesot startējuši, jo neesot tik lielu brīvu finanšu līdzekļu. Sarunu ar Jakrinu par šo tēmu neesot bijis.
Bijušo RD Satiksmes departamenta darbninieku Uģis Brožu apsūdz dokumentu viltošanā Barona ielas remontdarbos. Prokuratūra uzskata, ka nekāda uzraudzība Barona ielā netika veikta un ap 700 dokumentu parakstīti ar atpakaļejošiem datumiem. Kopā ar Brožu tiesā vēl 5 personas.
Tagad Broža strādā pie Deglava tilta ceļu sadaļas. Jau kā "TecPro Construction" darbinieks.
Barona ielu ekspluācijā nevarēja nodot gandrīz 2 gadus vairāku būvdarbu defektu dēļ, uz kuriem norādīja gan eksperti, gan arī iedzīvotāji. Jakrins uzskata, ka departamenta atbildība tajā nav saskatāma, un tāpēc pašvaldība Brožas lietā nav pieteikusies kā cietusī uz jelkādu materiālu kompensāciju.
Interesanta ir Brožas pašreizējā darba devēja "TecPro Construction" īpašnieku struktūra. Laikā, kad vēl nebija noslēdzies Deglavas tilta remontdarbu konkurss, kā šīs kompānijas patiesā labuma guvējs norādīts Guntars Kokorēvičs. Bet kontaktos norādīta Liene no SIA "Uzņēmumu vadība un konsultācijas" .
"UVK" ir labi zināms kā ekspremjera Andra Šķēles ģimenei piederošs bizness. Bergholcs apgalvo, ka no pērnā gada decembra viņš esot vienīgais labuma guvējs uzņēmumā.
Deglava pārvads nav vienīgais Rīgas Domes Satiksmes departamenta konkurss, kurā kā apakšuzņēmējs strādā Tecpro Construction. "Nekā personīga" zināms, ka šī paša projekta daļā Ata ielas, Augšielas un Vagonu ielas pārbūvē bijis cits uzvarētājs " Ļ-KO", kurš daļēji darbus uzticējis Bergholca vadītajam uzņēmumam. TecPro Construction savu piedāvājumu iesniedzis arī Brasas tilta atjaunošanā, kam paredzēti 10 miljoni. Tur par uzvarētāju atkal nosaukts "Kauno tiltai", bet, vai un cik daudz no darbiem veiks Bergholca firma, vēl nav izlemts.