Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Pirmie iespaidi: Mitsubishi Outlander 2.0 AWD

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander Foto: Ingars Tenis, TVNET

Paviesojoties Mitsubishi dīlera salonā, tūdaļ kļūst skaidrs, ka šeit, vismaz mūsu platuma grādos, uzsvars tiek likts uz dažādiem sports utiliy tipa auto. Atkarībā no modeļa gan ir pieejama arī priekšpiedziņa, taču visus auto ar trīs dimantu logo radiatora restē vieno paaugstināts klīrenss, kas noderēs kā galvaspilsētas bezceļos, tā arī dodoties tuvāk dabai.

Faktiski Mitsubishi piedāvājumā šobrīd ir paaugstinātas caurgājības automobiļi visām gaumēm. Vismaz, ja runa ir par braukšanu ikdienā, nevis ambīcijām uzstādīt Vācijas šķērsošanas ātruma rekordu. Klāstā ir kompaktais krosovers ASX, kas drīzumā piedzīvos paaudžu maiņu, tā nedaudz lielākais radinieks, dinamiskais Eclipse Cross, kas vēl aizvien ir pietiekami svaigs modelis, pikaps L200, kura jaunās paaudzes modelis jau stāv uz starta līnijas, kā arī ģimeniskais Outlander. Par to tad šoreiz arī stāsts.

Tā kā Pajero stāstu Eiropā un arī Japānā vismaz pagaidām ir nolemts neturpināt, Outlander tagad ir lielākais auto ar slēgtu klasiska apvidnieka virsbūvi Mitsubishi klāstā, kas pieejams mūsu reģionā. Vēl gan ir tāds modelis kā Pajero Sport, taču to Eiropas tirgū iegādāties nevar.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lai gan Outlander ārējā dizainā redzamas sportiska, viegli agresīva dizaina pazīmes ar asām līnijām, sarežģītas formas stila elementiem un bagātīgi hromētām detaļām, es šo auto patiesībā raksturotu kā visnotaļ civilizētu mūsdienīga izskata braucamo. Jā, tā LED priekšējiem lukturiem piemīt koncentrēts skatiens, it kā auto būtu plēsējs, kas nobriedis izšķirošajam lēcienam, tomēr pēc dabas Outlander ir mierīgs, nosvērts un tādam liek kļūt arī tam, kurš ieņēmis vietu pie stūres.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Par to pārliecinājos, kad auto saņēmu uz nedēļas nogali. Iepriekš gan mums ar Outlander bija krustojušies ceļi, taču uz ļoti īsu brīdi vienā no Latvijas Gada auto testa braucieniem uz smilšu takas mežā. Šoreiz apstākļi jau bija pavisam citi, un arī pats auto nodemonstrēja sevi no citas puses. Mežu tam neparādīju, taču to, ko nozīmē dzīvot dzelzsbetona džungļos un veikt tālus ceļus starp Latvijas lielākajām pilsētām, gan. Outlander tikmēr nodemonstrēja, ka nav nepieciešams gran turismo sedans, lai bez apstājas un noguruma pazīmēm veiktu 200 kilometrus, un mašīnai nav jābūt trīs metrus garai, lai itin viegli manevrētu pilsētā. Tāpat arī otrās sēdekļu rindas pasažieri nevarēs sūkstīties par komforta trūkumu, jo īpaši, ja trešās rindas abas sēdvietas būs brīvas, sēdekļi ielocīti grīdā un vidējo varēs atbīdīt līdz galam. Sestā un septītā sēdvieta, kā jau šāda tipa automobiļos ierasts, vairāk ir rezerves variants, kurā pieaugušajam iekāpt uz neilgu brīdi vai iesēdināt bērnus. Jo, tā kā sēdekļi iebūvēti bagāžniekā, kāju zona atrodas virs aizmugurējās ass un attiecīgi ir salīdzinoši augsta.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Viena no Outlander īpatnībām Latvijā ir pieejamo agregātu un transmisiju klāsts. Proti, pie mums šis Mitsubishi SUV pagaidām tiek piedāvāts tikai ar 150 zirgspēku 2 litru benzīna motoru, bezpakāpju variatoru un pilnpiedziņu. Jaudas it kā nav daudz, tomēr ar pasažieriem un piekrautu bagāžnieku, kas, starp citu, ir milzīgs, auto ir pietiekami nasks. Ne kā sporta auto, bet kā civilizēts ģimenes auto gan. Un kas vēl šim motoram raksturīgs - ļoti zems vibrāciju līmenis. 

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ar atkāpi jāpiebilst, ka šā gada rudenī motorizācijas opciju klāsts dubultosies, jo Latvijā ieradīsies Outlander PHEV jeb modelis ar elektrotīklā lādējamu hibrīddzinēju. Tā bāze ir 2,4 litru Atkinsona cikla benzīna motors ar 135 ZS, kam asistē veseli divi elektromotori - 82 ZS motors pie priekšējās ass un 95 ZS motors aizmugurē. Sistēmas kopējā jauda ir krietni vien iespaidīgāki 224 ZS, tomēr dinamika no tā būtiski neiegūst, kam arī ir loģisks skaidrojums. Tā kā PHEV modelis līdzi ved akumulatoru bloku, tas sver par aptuveni 200 kilogramiem vairāk nekā standarta Outlander. No vienas puses, katrs liekais kilograms ir lieka nasta. No otras - šim apstāklim ir arī priekšrocības, un galvenā - ar uzlādētām baterijām līdz pat 54 kilometriem var nobraukt ar elektrību vien.

Raksta foto
Foto: Mitsubishi

Motoru ziņā izvēles iespējas šobrīd ir ierobežotas, taču drošības un labsajūtas aprīkojuma piedāvājums, ja tā var teikt, dod brīvu vaļu iztēlei. Visu nosaka rocība un vēlmes. Tā kā ir sanācis braukt ar daudziem un dažādiem auto, jau ir pierasts pie tādiem asistentiem kā joslu uzraugs, kas brīdina, ja, spaidot skārienjutīgo ekrānu, auto pietuvojas sadalošajai līnijai. Tāpat jāprot novērtēt adaptīvā kruīza kontrole. Nav jau grūti nospiest Resume pogu, kad pēc bremžu pedāļa nospiešanas kruīzs atslēdzies, tomēr patīkamāk, ja drošu distanci auto prot ieturēt pats. Tāpat jau pirms vairākiem gadiem Mitsubishi modelī Outlander ieviesa Smartphone Link Display Audio sistēmu (SDA), kas pielāgota gan Google mobilajai platformai Android Auto, gan Apple Car Play. SDA ļauj lietotājam no Android vai Apple telefoniem pieslēgties automobiļa ekrānam, izmantojot USB kabeli. Šī sistēma ir izstrādāta tā, lai būtu parocīga un droša auto vadītājam. To var aktivizēt ar skārienekrāna palīdzību vai ar balss komandu. Nu un tad vairs nav jāņem rokā telefons, lai zvanītu, lasītu īsziņas, piekļūtu citām aplikācijām, lietotu navigāciju, tostarp Google Maps, Waze, u.c. 

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Patiesībā jau nepieciešamākais aprīkojums ir 2019.gada modeļa Intense komplektācijā par 27 tūkstošiem eiro. Tajā ietilpst, piemēram, skārienekrāns ar minēto SDA sistēmu, kruīza kontrole un ātruma ierobežotājs, divu zonu klimata kontrole, lietus sensors, ārējais LED apgaismojums, izņemot tālos lukturus, apsildāma stūre un vējstikla slotiņas, tonēti logu stikli, atpakaļskata kamera, parkošanās sensori aizmugurē u.c. Nākamajā aprīkojuma līmenī Intense Plus papildus ietverts tāds aprīkojums kā elektriskais bagāžnieka vāks, keyless-go sistēma, sistēma UMS, kas nepieļauj nejaušu paātrināšanos, piemēram, stāvot pret sienu, aklo zonu uzraugs, sensoru sistēma, kas uzrauga zonu auto aizmugurē un apsildāms vējstikls. Visbeidzot Instyle Plus pakotnē bez augstāk minētā ietilpst arī sēdekļi ar ādas apdari, jumta lūka, adaptīvā kruīza kontrole un joslu asistents, frontālas sadursmes novēršanas sistēma ar automātisko bremzēšanu, 710 vatu Rockford Fosgate audio sistēma, kas vajadzības gadījumā pierībinās tuvējo apkaimi, automātiskās tālās gaismas un 360 grādu apkārtskata kamera.

Raksta foto
Foto: Mitsubishi

Visbeidzot jāpiebilst, ka Mitsubishi Outlander ir 5 gadu garantija, turklāt tajā ietilpst arī bezmaksas tehniskā palīdzība piecu gadu garumā visā Eiropas Savienībā, kas izpaužas kā zvanu centra darbība 24 stundas septiņas dienas nedēļā un bezmaksas autoevakuators.

Vairāk par Mitsubishi Outlander un tā komplektēšanas iespējām uzzināsi zīmola pārstāvniecībā Skandi Motors Lielirbes ielā.

Tehniskie dati: Mitsubishi Outlander 2.0 CVT 4WD

Dzinējs1998 cm3, 4 cilindri
Jauda150 ZS @ 6000 rpm
Griezes moments195 Nm @ 4200 rpm
Patēriņš pilsētā8,7 l/100 km
Patēriņš ārpilsētā6,8 l/100 km
Vidējais patēriņš7,5 l/100 km
0-100 km/h11,6 s
Vmax190 km/h
Garums/platums/augstums4695/1810/1680 mm
Riteņu bāze2670 mm
Pašmasa1540 kg
BagāžnieksMax 1602 l
Nepalaid garām!
Uz augšu