Tiek norādīts, ka ASV aviācijas regulatori un “Boeing” novembrī publicēja instrukcijas, kā pilotiem rīkoties kļūdainu sensoru rādījumu gadījumā. Etiopijas transporta ministrs Dagmavits Mogs sacīja, ka pēc “Lion Air” katastrofas “visiem “Ethiopian Airlines” pilotiem tika sniegtas skaidras instrukcijas, kā rīkoties analogos gadījumos”. Arī pēc 10. marta aviokatastrofas “Ethiopian Airlines” paziņoja, ka piloti rīkojušies profesionāli un darījuši visu, kā teikts instrukcijās.
Tomēr izmeklēšanas ziņojums liecina, ka piloti gan ir pieļāvuši kļūdu, kādēļ lidmašīna nokritusi, – vadības svira esot bijusi pacelta pārāk augstu, un nepareizajā brīdī atkārtoti tika iedarbināti sensori.
Tomēr pagaidām nav skaidrs, vai “Ethiopian Airlines” būtu izdevies izvairīties no katastrofas, ja tiktu ņemti vērā van Hoslina brīdinājumi. Bijušais FAA negadījumu izmeklēšanas divīzijas direktors Džefrijs Guzeti sacīja, ka joprojām tiek meklēti iespējamie aviokatastrofas cēloņi.
“Es uzskatu, ka pēc “Lion Air” negadījuma ir bijušas diskusijas saistībā ar “737 MAX” lidmašīnu lietojumu. Tomēr reāli lēmumi saistībā ar to vēl nav pieņemti,” sacīja Guzetti.
Pašlaik, pēc divām aviokatastrofām, “Boeing” veic intensīvu izmeklēšanu par notikušo. Vairākos ziņojumos teikts, ka ir konstatētas problēmas arī “Boeing 787 Dreamliner” lidmašīnās.
Daļa no kļūdām ražošanā ir augsta netīrumu koncentrācija gaisa sensoros, nepareizi lietoti stiprinājumi, kā arī nepietiekami piestiprināti sēdekļi, maijā ziņoja medijs “The Post and Courier”.
Van Hoslins savā atlūgumā rakstīja, ka “Ethiopian Airlines” nav pietiekami ņēmusi vērā viņa sūdzības, tāpēc arī nav sekojusi atbilstoša rīcība, lai izvairītos no katastrofas.