Trešdien, 5.jūnijā, TVNET raidījumā “Komforta zona” notika diskusija, kurā, analizējot slēgtā restorāna "Kinfield" gadījumu, tika identificētas galvenās problēmas, kuru dēļ ēdināšanas nozares uzņēmumiem ir tik grūti izdzīvot. Tāpat tika piedāvāti iespējamie risinājumi. Raidījumā piedalījās restorāna “Kinfield” īpašniece Kristīne Rožkalne un Latvijas restorānu biedrības vadītājs Jānis Jenzis. TVNET aicināja piedalīties raidījumā arī Valsts ieņēmumu dienestu (VID), tomēr dienesta pārstāvji, atsaucoties uz plašu “Kinfield” un VID konflikta atspoguļojumu medijos, raidījumā nepiedalījās. Piedāvājam atskatu uz būtiskākajām raidījuma dalībnieku atziņām.
“Kinfield” vs VID. Nepateiktais
Diskusijas pirmie jautājumi bija veltīti slēgtā restorāna “Kinfield” konfliktam ar VID. Restorāna īpašniece Kristīne Rožkalne atspēkoja iepriekš plašsaziņas līdzekļos izskanējušo informāciju par to, ka viņai neesot biznesa izglītības.
“Tas, kas izskanēja [Latvijas televīzijas] “Aizliegtajā paņēmienā”, - es nezinu, no kurienes viņi saņēma šo informāciju, ka man nav pat izglītības tajā jomā. Tā nav patiesība, jo Dānijā es pabeidzu biznesa studijas,”
raidījumā pauda Rožkalne. Jaunā sieviete apgalvoja, ka papildus esot apmeklējusi vairākus ar uzņēmējdarbību saistītus kursus.
Vietā būtu atgādināt, ka kopumā Rīgā bija divas vietas ar nosaukumu “Kinfield”. Pirmā – kafejnīca Vecrīgā, kas nostrādāja tikai 6 mēnešus. Kafejnīca bija reģistrēta kā mikrouzņēmums.
Rožkalne atzīst, ka pirmā “Kinfield” gadījumā pieļāvusi kļūdu ar grāmatvedību. Sākumā grāmatvedības jautājumus uzņēmēja mēģināja kārtot pati, bet pēc tam piesaistīja ārpakalpojuma grāmatvedi. Ar to Rožkalne skaidroja, kāpēc nebija iesniegti gada pārskati par “Kinfield” darbību. Pieaugot parādu slogam, Rožkalne vairs nespēja samaksāt grāmatvedim. Līdz ar to arī dokumenti netika iesniegti, apgalvoja uzņēmēja.