Globālā gaisa pārvadājumu nozare apgalvo, ka tā arvien mazāk pazaudē pasažieru bagāžu, galvenokārt pateicoties uzlabotām somu atrašanās vietas noteikšanas tehnoloģijām. Tomēr lidsabiedrības un lidostas pasaulē joprojām katru gadu pazaudē miljoniem pasažieru bagāžu, un tā ne vienmēr atrodas. Kāpēc tā notiek un vai lidsabiedrības dara pietiekami situācijas uzlabošanai - pēta Lielbritānijas raidsabiedrība BBC.
Starptautiskais informācijas tehnoloģiju uzņēmums “Sita”, kas sniedz pakalpojumus gaisa pārvadājumu nozarei, norāda - lidsabiedrību pazaudēto somu skaits pagājušajā gadā samazinājās līdz 24,8 miljoniem, salīdzinot ar 46,9 miljoniem 2007.gadā.
Savukārt pasažieru skaits šajā laikā gandrīz dubultojās.
Tas liek secināt, ka lidsabiedrību veiktās investīcijas somu izsekošanas tehnoloģijās ir sākušas atmaksāties.
Piemēram, ASV aviokompānija “Delta” svītrkodā, kas tiek pievienots katra pasažiera somai, tagad izmanto arī nelielo radio frekvences identifikācijas birku (RFID), un tas nozīmē, ka katru somu, kas pārvietojas lidostas sistēmā, ir iespējams skenēt automātiski. Tas arī atvieglo somas atrašanu, ja tā tomēr ir pazudusi.
“Delta” pārstāvji norāda, ka pēc jauninājumu ieviešanas lidsabiedrība tagad pareizi apkalpo 99,9% no visām somām.
RFID tehnoloģiju ievieš arī citas aviokompānijas, tajā pašā laikā nodrošinot bagāžas krāvējus arī ar mobilajiem skeneriem, tādējādi atvieglojot viņu darbu.
Tomēr no katru gadu apkalpotajiem aptuveni 4,3 miljardiem somu 25 miljoni joprojām pazūd.
Kā norāda “Sita” pārstāvji, galvenais iemesls somu nozaudēšanai ir savienotie reisi - šis apstāklis ir atbildīgs par aptuveni pusi pazudušo somu.