Volvo Cars un kopbraukšanas kompānija Uber pēc ilgstoša testu perioda ir pabeiguši un prezentējuši savu sērijveida automobili, kurš spēj braukt pilnībā patstāvīgi.
Volvo Cars un Uber prezentē sērijveida autonomo XC 90
Vienošanās starp Uber un Volvo Cars par autonomo auto izstrādi tika panākta 2016.gadā. Kopš tā laika, izmantojot Uber autonomās braukšanas tehnoloģijas, zviedri ir uzbūvējuši un testēja vairākus sava lielā apvidnieka XC 90 prototipus. Jāteic gan, ka ne bez incidentiem, jo ar prototipiem notikušas dažādas avārijas, tostarp traģisks negadījums Arizonas štata Tempē, kad Uber vadītāja savā viedierīcē skatījās televīziju, bet auto elektroniskās acis nepamanīja gājēju un to notrieca. 49 gadus vecā sieviete gāja bojā.
Lai vai kā, Volvo Cars tagad vēsta, ka tehnoloģijas ir noslīpētas un autonomie XC 90 ir gatavi sērijveida ražošanai. Automobiļi ir apgādāti ar visām svarīgākajām drošības sistēmām, kas Uber nekādi netraucē vēlāk mašīnās uzstādīt savas iekārtas. Tas, pēc abu partneru domām, savukārt paver iespēju Uber attīstīt autonomo kopbraukšanas automobiļu tīklu.
Volvo norāda, ka Uber paredzētās mašīnas ir apgādātas ar vairāku nozīmīgu vadības sistēmu rezerves iekārtām. Proti, pat ja primārā stūrēšanas, bremžu un elektropadeves sistēma ārkārtas situācijā nenostrādā, XC 90 tāpat spēs patstāvīgi apstāties.
Sākotnēji gan Uber mašīnas nebrauks pilnīgi patstāvīgi un vadītāja sēdeklī aizvien atradīsies apmācīts tā dēvētais misijas speciālists. Laika gaitā gan Uber cer, ka autonomās braukšanas sistēma kļūs tik uzticama, lai kopbraukšanas automobiļos varētu iztikt bez liekiem cilvēkiem.
Uz to cer arī Volvo Cars, kas izstrādā autonomos auto arī sev. Zviedru ražotāja prezidents Hokans Samuelsons izteicies, ka līdz nākamās desmitgades vidum aptuveni trešdaļa pārdoto Volvo būs ar pilnīgi autonomas braukšanas iespējām. Un ieguvēji būs automobiļu pircēji, jo braukšana pa labi apzīmētām šosejām kļūs vieglāka un arī braukšana sastrēgumos - ērtāka.