Komunikācijas problēmas, kas iedragāja "Boeing" reputāciju (2)

Uzņēmums atzīst kļūdas un sola lielāku lēmumu caurskatāmību
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

ASV aviobūves uzņēmuma “Boeing” vadītājs Deniss Milenburgs atzinis, ka uzņēmums pieļāvis kļūdu, risinot problēmas ar pilotu brīdinājuma sistēmām lidmašīnās “737 MAX” pirms divām traģiskām šā modeļa lidmašīnu katastrofām, kurās dzīvību zaudēja kopumā 346 cilvēki, ziņo aģentūra AP.

Šādu viedokli Milenburgs pauda Parīzes Aviācijas izstādē, norādot, ka “Boeing” komunikācija ar regulatoriem, klientiem un sabiedrību nebija konsekventa un tas nav pieņemami.

Uzņēmuma vadītājs solījis, ka turpmāk uzņēmums būs atklātāks un lēmumus pieņems un publiskos pārskatāmāk.

Kā vēstīts, pēc traģiskajām aviokatastrofām Indonēzijā un Etiopijā šopavasar visā pasaulē tika pārtraukta “737 MAX” lidmašīnu izmantošana.

ASV Federālā Aviācijas pārvalde (FAA) iepriekš apsūdzēja “Boeing” par to, ka uzņēmums vairāk nekā gadu noklusēja informāciju, ka drošības brīdinājuma signāls lidmašīnu “737 MAX” kabīnēs var nedarboties tā, kā iecerēts.

“Boeing” gan taisnojās, ka brīdinājuma signāla funkcionēšanai neesot kritiska nozīme attiecībā uz lidojumu drošību.

Šobrīd gan nav pilnīgas pārliecības, vai abas aviokatastrofas būtu iespējams novērst, ja brīdinājuma signālu sistēma būtu darbojusies pareizi.

“Boeing” uzsver, ka uzņēmuma ražotās lidmašīnas, tostarp “738 MAX”, sniedz pilotiem visu nepieciešamo informāciju, kas tiem nepieciešama drošu lidojumu veikšanu, ieskaitot datus par ātrumu, augstumu un dzinēju darbības rādītājus.

Tomēr problēmas ar komunikāciju negatīvi ietekmēja “Boeing” reputāciju un sabiedrības uzticēšanos, kas apgrūtinājis uzņēmuma atgūšanos pēc lidmašīnu katastrofām Indonēzijā un Etiopijā.

Tagad “Boeing” beidzot publiski atzīst, ka uzņēmums pieļāvis kļūdas – gan komunikācijā, gan brīdināšanas sistēmu ieviešanā.

Milenburgs arī izteicis pārliecību, ka lidmašīnas “737 MAX” atsāks lidojumus jau šogad.

Lai varētu atkal sākt lidot ar “MAX” sērijas lidmašīnām, “Boeing” ir nepieciešams saņemt gan ASV, gan ārvalstu regulatoru atļauju.

Uzņēmuma vadītājs sola, ka “Boeing” izmantos visu nepieciešamo laiku, lai pilnībā nodrošinātu, ka “MAX” lidmašīnas lidošanai ir pilnībā drošas.

Pēc Etiopijas aviokatastrofas “Boeing” izstrādāja lidmašīnu programmatūras atjauninājumu, tomēr tam arī jāsaņem regulatoru apstiprinājums.

“Boeing 737 MAX” lidmašīnas komerciālus lidojumus neveic jau aptuveni trīs mēnešus.

Milenburgs Indonēzijā un Etiopijā piedzīvotās aviokatastrofas uzskata par nozīmīgu posmu “Boeing” vēsturē, tomēr viņš arī pauž cerību, ka no šīm katastrofām iegūtās mācības galu galā padarīs “Boeing” par labāku un stiprāku uzņēmumu.

“737 MAX” lidmašīnām ir svarīga loma “Boeing” nākotnē, jo tās bija kļuvušas par straujāk pārdoto lidmašīnu modeli uzņēmuma vēsturē.

“Boeing” perspektīvas negatīvi ietekmē ne tikai pašreizējā situācija ar “737 MAX” lidaparātiem, bet arī globālās ekonomiskās izaugsmes palēnināšanās, kā arī tirdzniecības karu iespējami negatīvās sekas.

Uzņēmums gan saglabā optimismu – “Boeing” jaunākās prognozes liecina, ka pasaules lidsabiedrībām nākamo 20 gadu laikā būs nepieciešami 44 000 jaunu lidmašīnu.

Tas ir par 1000 lidmašīnām vairāk, nekā “Boeing” prognozēja iepriekš.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu