Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

"Tele2" iesniedzis sūdzību par Zemkopības ministrijas mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumu (4)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
"Tele2" komercdirektors Raivo Rosts
"Tele2" komercdirektors Raivo Rosts Foto: Zane Bitere/LETA

Mobilo sakaru operators "Tele2" iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par Zemkopības ministrijas mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumu, liecina informācija IUB mājaslapā.

Iepirkuma "Mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu iegāde ZM un tās padotības esošajām tiešās pārvaldes iestādēm" prognozētā līgumcena ir 1,419 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Sūdzības izskatīšanas termiņš pagaidām nav noteikts.

"Tele2" komercdirektors Raivo Rosts aģentūrai LETA sacīja, ka ZM mobilo sakaru iepirkumā ir iekļauti vairāki tehniskie parametri, kas nav mobilo sakaru pakalpojumu kvalitātes rādītāji, bet drīzāk apliecina, ka iestāde iepirkumu rīko "tīri formāli ar mērķi saglabāt esošo operatoru par jebkuru cenu".

"Absurdie kritēriji ļauj izvēlēties uzvarētāju pirms iepirkuma procedūras noslēguma, turklāt paredzamajam uzvarētājam tiek dota iespēja piedāvāt daudz augstākus pakalpojumu tarifus, ņemot vērā, ka konkurence iepirkuma ietvaros faktiski nepastāv - bieži pat piedāvājot visus pakalpojumus bez maksas, citam operatoram nav iespējams uzvarēt," sacīja Rosts.

Viņš piebilda, ka viens no absurdajiem kritērijiem, par kuru var saņemt būtisku punktu skaitu, ir bāzes staciju skaits, kas nav objektīvs kritērijs sakaru kvalitātes novērtēšanai, ko apstiprina arī nozares Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) mērījumi. ""Tele2" nodrošina ātrāko mobilo internetu Latvijā, lai gan tā kopējais 4G bāzes staciju skaits ir mazāks nekā citam operatoram," atzīmēja Rosts.

Tāpat viņš uzsvēra, ka iepirkumā ir iekļauti tādi absurdi vērtēšanas kritēriji kā pretendenta klientu apkalpošanas punktu skaits Latvijā un vidējais balss zvana savienošanas laiks (operatoriem tas atšķiras pāris sekunžu robežās), kas nav saistīti ar iestādes darbu vai arī neietekmē to kvalitāti. Iepirkumā ietverta arī numura noteicēja izmantošana un rēķina un veikto zvanu ikmēneša sarunu saraksts elektroniskā formā, par ko operatori jau daudzus gadus neprasa samaksu.

"Aicinām ZM rīkoties ar nodokļu maksātāju naudu kā krietnam un rūpīgam saimniekam un rīkot jaunu iepirkumu ar godīgiem un mūsdienām atbilstošiem kritērijiem, lai nozares konkurences rezultātā sasniegtu iepirkuma mērķi - iegūt saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu," teica Rosts.

ZM Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Dagnija Muceniece aģentūrai LETA pastāstīja, ka patlaban ZM un tās padotības esošajām tiešās pārvaldes iestādēm telekomunikācijas pakalpojumus nodrošina dažādi sakaru operatori, savukārt konkrēti ministrijai - mobilo sakaru operators "Latvijas mobilais telefons".

Muceniece skaidroja, ka līdz ar iepirkumu plānots nodrošināt to, ka gan ministrijai, gan tās padotības esošajām tiešās pārvaldes iestādēm telekomunikācijas pakalpojumus nodrošinās viens operators, kas mazinās administratīvo slogu.

LETA jau ziņoja, ka "Tele2" pagājušajā gadā strādāja ar 131,432 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 6,6% un bija 30,904 miljoni eiro.

Kompānija reģistrēta 1995.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 3,486 miljoni eiro. "Tele2" vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas "Tele2 Sverige Aktiebolag".

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu