Latviešu mode: praktiski, “mazāk ir vairāk", tumšie un bēšie toņi, klasiskais stils

Pētījums
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Juris Zolbergs

Tā kā Rīgu reizēm dēvē par Mazo Parīzi, tad Latvijas iedzīvotāji ievēro šīs Eiropas modes Mekas vadlīnijas arī apģērbu toņu paletes izvēlē, jo 60% aptaujas respondentu* dod priekšroku eleganti tumšiem toņiem – zilam, melnam, pelēkam utt. Tikai 20% respondentu no visas Latvijas izvēlas spilgtas un košas krāsas.

*Vācijas multizīmolu modes veikals VAN GRAAF veica izzinošu pētījumu par Latvijas iedzīvotāju stila un modes iedvesmām.

Latvieši ir daudzpusīgi un lielākoties raksturo savu stilu kā klasisku (24%), eleganti komfortablu (20%) un brīvā laika (22%).

Latvijas iedzīvotāji izvēlas klasisku pieeju un attieksmi “mazāk ir vairāk” arī attiecībā pret aksesuāriem, jo aptuveni puse respondentu atzīmē, ka lieto aksesuārus tikai vajadzības gadījumos vai īpašos pasākumos.

Tikai 11% respondentu lieto aksesuārus ikdienā, izvēloties šalles, jostas un juvelierizstrādājumus, lai izceltu savu tērpu un stilu. No aksesuāriem latviešiem visvairāk patīk juvelierizstrādājumi, šalles un lakati, kam seko pulksteņi, rokassomas un jostas.

Jaunas modes un stila iedvesmas cilvēki visvairāk smeļas sociālajos medijos (47%), tomēr iepriecina, ka 43% latviešu rod modes iedvesmu apģērbu veikalos un skatlogos, kam seko TV (32%), sieviešu žurnāli (27%) un modes žurnāli (26%).

Ļoti interesanti ir rezultāti par latviešu stila ikonām un modes iedvesmām, šeit aptaujātie minēja gan starptautiskas stila ikonas, piemēram, Koko Šaneli, Odriju Hepbērnu un Viktoriju Bekhemu, gan arī vietējās slavenības, piemēram, aktrisi Agnesi Zeltiņu, dziedātāju Laimu Vaikuli un stilisti Žannu Dubsku.

Vēsturiski Latvijas iedzīvotāju stila izjūta ir veidojusies sākot no elegantajiem tērpiem 20. gadsimta 30. gados, padomju periodā to ietekmēja visā Baltijā populārais modes žurnāls “Rīgas Modes”, bet 90. gadu sākumā Polijas tirgus produkcijas pieplūdums, pēc tam jau tirgū ienāca lielie mazumtirdzniecības tīkli, multizīmolu veikali, outleti un butiki. Tagad digitalizācijas un interneta veikalu sniegtās iespējas ļauj latviešiem iegādāties jebkuru modes preci, kas pieejama globālajā tirgū.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu