Pretēji sākotnēji solītajam, Rīgas domes Satiksmes departaments pagaidām atteicies no ieceres Krišjāņa Barona ielā būtiski ierobežot privāto auto satiksmi, norādīja departamenta pārstāve Ilze Dimante.
RD tomēr neierobežos privāto auto satiksmi Krišjāņa Barona ielā (3)
Pēc viņas teiktā, ņemot vērā būvdarbus Aleksandra Čaka ielā, kur patlaban apakšzemes komunikāciju turētāji veic remontdarbus, automašīnu kustības ierobežošana Barona ielā radītu vēl lielāku slodzi un sastrēgumus Čaka ielā.
Līdz ar to, tuvākajā laikā nav plānots lemt par satiksmes organizācijas izmaiņām Barona ielā.
Gada sākumā toreizējais Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) solīja, ka privāto automašīnu satiksme Barona ielā tiks ierobežota jau no 1.maija.
Taču vēlāk departamenta pārstāvji lēma, ka iecere jāatliek uz vasaru, jo tad liela daļa iedzīvotāju un skolēnu ir vasaras brīvlaikā, kā rezultātā pilsētā ir mazāka satiksmes plūsma un šādu ieceri izmēģināt var veiksmīgāk.
Kā ziņots, Satiksmes departaments bija izstrādājis trīs iespējamos variantus satiksmes ierobežošanai Krišjāņa Barona ielā.
Pirmais variants paredzēja ierobežot autotransporta kustību pie Matīsa ielas un Stabu ielas uzstādot ceļa zīmi "Iebraukt aizliegts". Šādā veidā galvenais ieguvums būtu tāds, ka Krišjāņa Barona ielu vairs nebūtu ērti izmantot tiem autovadītājiem, kuri to izmanto kā alternatīvu Brīvības ielai vai Aleksandra Čaka ielai. Mīnuss šādām izmaiņām - ierobežojumi ir lokālās vietās, līdz ar to citus posmus autovadītāji varēs izmantot tāpat kā līdz šim.
Otrs variants, pēc ierēdņu iepriekš paustā, ir "visradikālākais risinājums". Tas paredzēja ar rīkojuma zīmēm ierobežot manevrus teju visos Krišjāņa Barona ielas krustojumos. Proti, līdz ar ceļa zīmju izvietojumu taisni braukt varētu tikai atsevišķos Krišjāņa Barona ielas krustojumos, bet pārējos autovadītājiem būtu jānogriežas. Ar šādu risinājumu tiktu nodrošinātas piekļūšanas iespējas pie visiem īpašumiem vienlaikus ielu padarot neērti lietojamu caurbraukšanai. Mīnuss šādam scenārijam būtu, ka autobraucējiem palielinātos nobrauktu kilometru daudzums centrā un vienlaikus palielinātos arī satiksmes plūsma blakus esošajās ielās.
Savukārt trešais variants paredzēja uzstādīt ceļa zīmes "Braukt aizliegts" katrā kvartālā. Šim scenārijam būtu visvairāk trūkumu, jo "Braukt aizliegts" ceļa zīme paredz, ka tā neattiecas uz cilvēkiem, kuri attiecīgajā posmā dzīvo vai strādā. Turklāt tas liegtu iespēju pa Krišjāņa Barona ielu pārvietoties arī, piemēram, maksas autostāvvietu klientiem.