Pirmie iespaidi: Mercedes-Benz CLA 200 AMG Line (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kompaktam auto nav obligāti jābūt “pelēkam” transportlīdzeklim, ko izmantot, lai pārvietotos starp punktiem A, B un C, uz darbu, uz laukiem, uz veikalu. Tas var būt arī sportisks, stilīgs un moderns braucamais.

Kad 2004.gadā Daimler koncerns pasaulei prezentēja uz E klases tehnoloģiskās platformas izstrādāto CLS, dzima jauna automobiļu klase - četru durvju kupejas. Tie ir automobiļi, kas apvieno sedaniem raksturīgo durvju skaitu ar kupejām raksturīgajām virsbūves līnijām un mašīna iegūst izstieptu, slaidu siluetu. Ar CLS mūsu ceļi līdz šim nav krustojušies, taču ar trešo modeļu paaudzi sasniegušās četru durvju kupejas mazo brālīti - CLA - gan. 

Tas notika pavisam nesen, krietnu laiku kopš pēdējo reizi biju sēdies pie automobiļa stūres, kuras centru rotā trīs staru zvaigzne. Tā kā Mercedes-Benz zīmols manā automobiļu portfolio ir pelēkā zona, kas pamatā aprobežojas ar dažiem karstiem AMG modeļiem Biķernieku trasē, nezināju, ko no šī auto gaidīt. Zināju tikai to, ka tas būs uz kompaktās A klases tehnoloģiskās platformas veidots automobilis ar šķērsām iebūvētu četru cilindru motoru. Citādāki tam nemaz nav paredzēti. 

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Bildēs iepriekš modelis bija redzēts gan no ārpuses, gan iekšpuses. Tad arī izveidojās pats pirmais iespaids - gaumīgs auto, no ārpuses nepārprotami Mercedes-Benz un ar drosmīgiem risinājumiem priekšējā paneļa noformējumā. Protams, no attēliem grūti spriest, kāds tad auto ir reālajā dzīvē, reālos lietošanas apstākļos, tādēļ jo interesantāk bija saņemt atslēgas un doties nelielā izbraucienā.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Izmēģinātais CLA eksemplārs bija modelis 200 ar AMG pakotni un dažnedažādiem papildus labumiem. AMG šajā gadījumā nenozīmē, ka auto būvēts Afalterbahā, turpat, kur visas karstākās trīs staru zvaigznes zīmola modeļu modifikācijas. AMG šajā gadījumā nozīmē pazeminātu balstiekārtu un stila detaļas kā ārējā noformējumā, tā salonā, lai auto iegūtu vēl sportiskāku izskatu. No tā gan mazliet cieš praktiskums, jo tā dēvētajiem guļošajiem policistiem un apmalītēm jāpievērš pastiprināta uzmanība, taču, kā saka - skaistums prasa upurus. Un izskatās auto nudien eleganti. Tā seju veido plats, radiatora režģis, kas optiskās ilūzijas dēļ izskatās nedaudz ieliekts, liela izmēra zvaigzne tā centrā un jauna dizaina lukturi, kas ietver arī pa divām jauna dizaina dienas gaitas LED lampām katrā pusē. Profilā tie nedaudz atgādina mērķtiecīgas haizivs skatienu, kas šim auto lieliski piestāv. No sāniem nav daudz ko piebilst - CLA ir saglabājis oriģinālā modeļa slaido jumtu, kas laideni saplūst ar aizmugurējo stiklu, bet tas gandrīz taisnā līnijā ar bagāžnieku. Aizmugurē dominējošie nepārprotami ir lukturi, kas apņem mašīnas stūrus un aizņem ievērojamu daļu bagāžnieka vāka virsmas. Tā, lai CLA nepaliktu nepamanīts nedz no priekšas, nedz aizmugures.

Automobiļa salonā, kurā iekļūstam pa durvīm, kam nav logu rāmju, kā jau īstām kupejām pienākas, no vienkāršības nav ne miņas. Pirmajā momentā, kad esi ieņēmis vietu pie stūres, pārņem apmulsums - ko spiest, ko darīt, jo pazīstama šeit ir tikai stūre. Kad nedaudz aprasts ar kosmosa kuģa kapteiņa tiltiņam pielīdzināmo vidi, jau var sākt meklēt dzinēja iedarbināšanas pogu, kas paslēpusies paneļa augšdaļā aiz stūres rata. Tiem, kas nav pazīstami ar Mercedes-Benz, jaunums būs arī apstāklis, ka aiz stūres rata atrodas arī automātiskās pārnesumkārbas pārslēgsvira. Gluži kā senākos auto. Sākumā neierasts, taču ne bezprecedenta risinājums mūsdienu autobūvē, jo identisku risinājumu izmanto arī Rolls-Royce. Pie tā lietošanas pierast var itin ātri, un arī fakts, ka virzienrādītāju, ārējā apgaismojuma funkciju un un logu tīrītāju pārvaldīšanai jāiztiek ar vienu pārslēgu stūres kolonnas otrā pusē, ātri vien kļūst par normu. 

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kā pētnieks vari sajusties arī Mercedes-Benz multimediju sistēmas dzīlēs. Funkciju un iespēju šeit ir tik daudz, ka ar vienu dienu būs par maz, lai tās visas izzinātu. Taču pētniecības process būs interesants, jo veicams ar skārienpaliktni un dažām fizikālām pogām viduskonsolē, kur parasti atrodas ātrumpārslēgs, bet ik katra darbība tiek atainota dzidrā augstas izšķirtspējas skārienekrānā. Iepriekš ir bijusi darīšana ar tādiem, ko saules gaismā nevar nolasīt, taču šis nav tas gadījums, jo saturs saskatāms pat tiešos saules staros. Nākotnes tehnoloģiju entuziastiem noteikti patiks ar mašīnu papļāpāt. Jā, sapratāt pareizi - papļāpāt, jo ar frāzi “Hey Mercedes” aktivizēta balss komandu sistēma spēj atbildēt uz dažnedažādiem jautājumiem. Teorētiski automobilis vadītājam spētu pat ieteikt tuvāko Āzijas virtuves restorānu, kas draudzīgs ģimenēm ar bērniem, taču nav nedz ķīniešu, nedz japāņu ēstuve, taču es pamēģināju ar nejaušu frāzi, tiesa, angļu valodā, piekoriģēt gaisa temperatūru salonā. Izdevās ar pirmo piegājienu.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Apskata sadaļā “Interjers un telpa” jāpiemin, ka kupejas tipa virsbūvei ir ne tikai priekšrocības, kā, piemēram, simpātiskais izskats, bet arī blaknes. Tās visizteiktāk jūtamas aizmugurē, kur, spītējot mašīnas 4,7 metrus garajai virsbūvei, vietas ir drīzāk pietiekami nekā daudz. Pamēģināju - aiz sevis sēdēt varētu, bet garākiem cilvēkiem nāktos saspiesties. Piedevām nolaidenais jumts nozīmē, ka nāksies pieliekties nedaudz vairāk, lai iekāpšana mašīnā nebeigtos ar punu. Bagāžnieks tai pašā laikā ar 460 litriem ir pieklājīgi liels.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Bet ko nu daudz par tiem, kas, iespējams reiz sēdēs aizmugurē. Esam šeit un tagad, tādēļ vairāk interesē, kā šis auto brauc. Jāsaka - cienījami, lai gan zem motora pārsega šķērsām iebūvēts motors, kura darba tilpums drīzāk ir 1,3 nekā 1,4 litri. Mercedes-Benz automobilim netipiski mazi skaitiļi, taču, pateicoties turbokompresoram veiktspējas netrūkst. Tie ir 163 zirgspēki un 250 Nm, ko vislabāk sajust palīdz braukšanas režīms Sport. Neteiktu gan, ka CLA 200 ar to kļūst par ielas sporta auto, taču simtu iespējams sasniegt 8,2 sekundēs. Ikdienai ar to pilnīgi pietiek, tā kā paātrināšanās un apdzīšanas iespējas raizes nesagādās. Kas vēl palicis atmiņā no šī auto, ir stūre - svarīgākais rīks, kas ir vadītāja rīcībā. Lai arī CLA pieder kompaktklasei, tā ir gruntīga un bieza kā sportiskākajos AMG modeļos, taču tas nenozīmē, ka vadītājam nākas smagi strādāt, lai auto brauktu tur, kur vajadzīgs, jo stūrē auto precīzi, bet ļoti, ļoti viegli.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Mercedes-Benz CLA 200 sākuma cena Latvijā ir no 27 tūkstošiem eiro. Izmēģinātais auto ar AMG pakotni un papildaprīkojumu turpretī maksā 50 tūkstošus.

Vairāk par jauno Merecedes-Benz CLA var uzzināt pie Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA Domenikss.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tehniskie dati: Mercedes-Benz CLA 200 AMG Line

Dzinējs1332 ccm, I4
Jauda163 ZS @ 5500 rpm
Griezes moments250 Nm @ 1620 rpm
0 - 100 km/h8,2 sekundes
Vmax229 km/h
Vidējais patēriņš5,4 l/100 km
Garums/ platums/ augstums4688/ 1830/ 1439 mm
Riteņu bāze2729 mm
Pašmasa1420 kg
Bagāžnieks460 litri

Materiāls tapis sadarbībā ar SIA Domenikss

Uz augšu