Tāpat "Talgo" bija norādījis, ka "Škoda" piedāvātās elektrovilcienu uzturēšanas izmaksas atsevišķās pozīcijās ir nepamatoti zemas, uzsverot, ka iepirkuma komisija nav novērsusi "Pasažieru vilciena" komisijas lēmumā konstatētos pārkāpumus. Arī šo pārmetumu IUB noraidīja.
Turklāt "Talgo" ieskatā "Škoda" bija izslēdzama no dalības sarunu procedūrā, jo tai bija nepieciešams informēt "Pasažieru vilcienu" par tiesībsargājošo iestāžu izmeklēšanām, kas attiecas uz "Škoda Transportation Group" uzņēmumiem. Savukārt "Pasažieru vilciens" ieskatā sarunu procedūras uzvarētājs ir tikai viens no "Škoda Transportation Group" uzņēmumiem, turklāt tiesībsargājošo iestāžu izmeklēšanas attiecas uz "Škoda Transportation" darbinieku nevis visu uzņēmumu grupu. IUB ieskatā "Talgo" sūdzība arī šajā punktā bija nepamatota.
Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens", ņemot vērā IUB lēmumā pausto un pārvērtējot elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus trešo reizi, šogad maija beigās par uzvarētāju vēlreiz atzina "Škoda", bet "Talgo" par šo lēmumu atkal iesniedza sūdzību.
"Pasažieru vilciena" iepirkumā par 32 jaunu elektrovilcienu ražošanu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi sacentās četri pretendenti - "Škoda", "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums un Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF).
Sākotnēji "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda" un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.
Izskatot sūdzības, IUB aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda", kura piedāvātā līgumcena ir 241,889 miljoni eiro, ietverot vilcienu ražošanu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, rezerves daļu fonda piegādi pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācības.