Fāstbeka virsbūve piešķir ātrajam i30 papildus šiku, taču saasina nepieciešamību pēc pārnesumkārbas bez sajūga pedāļa.
TVNET tests: Hyundai i30 Fastback N Performance Pack
Korejieši Eiropā šobrīd ir uz viļņa, tāpēc tiem pietiek resursu eksperimentiem ar izskatīgiem nišas produktiem. Re, kā Kia pārtaisījis ProCeed par "Panameru tautai"! Hyundai atbilde ir jaudīgāka: Fastback virsbūve ar "pīles astes" spoileri, "pareizo" burtiņu šriftu un "pareizo" pelēko krāsu Shadow Gray, gluži kā Porsche 911 Sport Classic. Un, kamēr ProCeed GT spiests iztikt ar triviālu 1,6 litru turbo un "tikai" 204 zirgspēkiem, i30 Fastback N ir divu litru turbo un līdz pat 275 zirgspēkiem.
Kas tas ir?
Pirms diviem gadiem iznākušo Hyundai i30 Fastback, tātad piecdurvju automašīnu ar coupe līdzīgu, stipri izstieptu aizmugures daļu, publika uzņēma ar iecietīgu vīpsnu. Sak', kam gan mums vajadzīgs dārgāks nestandarta i30, ja pietiek ar izvēli starp hečbeku un universāli?
Savienojumā ar N tehniku, stāju un aksesuāriem Fastback slaidais siluets iegūst pavisam citu pievilcības grādu. Ne velti tā korpuss ir pat garāks nekā i30 universālim. Tāpat kā i30 N, arī pats ātrākais Fastback pieejams divās jaudas versijās - ar 250 zirgspēkiem un Performance Pack ar 275 ZS, Corner Carving priekšējā diferenciāļa bloķētāju un 19 collu diskiem. Tam ir arī pieci braukšanas režīmi, ieskaitot individuālo un sulīgas izplūdes kaskādes, ko izšķērdīgās porcijās atskaņo pamatīgu izpūtēju pāris.
Kā tas brauc?
Kā parādīja pirmā iepazīšanās ar i30 N, 3000 eiro dārgākā Performance Pack ir ieteicama, taču ne obligāta izvēle - sevišķi ārpus trases, kurā i30 N tiešām ir aizraujošs. Tumšā dumpinieka tēlu Fastback N cītīgi pulē arī pa koplietošanas ceļiem, padarot ikvienu apdzīšanu par trokšņainu, nervus kutinošu scēnu, lai gan pie Latvijas ātruma limitiem to visu var paveikt augstākajā pārnesumā un bez sevišķas piepūles, - paldies divlitru turbomotoram.
Fastback N uzvedībā ir kaut kas no braukšanas ar motociklu, kad mēs tāpat vien spēlējamies ar tehniku, lai bez īpašas nepieciešamības izbaudītu tās iespējas. Un tad, pēc pāris stundām ceļā pienāk brīdis, kad gribētos nepārslēgt ātrumus tik strauji, kā Verstapenam vajājot Leklēru, bet uzticēt šo misiju gudram "divsajūgam" vai "automātam", un pašam iekārtoties relaksējošā ceļojuma sēdpozīcijā. Šāda režīma N izvēlnē nav, un vienīgā opcija ir pieklusināt izpūtēju fagotus, nospiežot pogu Eco.
Sēdekļi visos i30 N atrodas augstu, pārāk augstu hot-hatch kabīnei, un, piebraucot pie mazpilsētas viesnīcas, piedevām atklājas mulsinoši liels apgrieziena rādiuss.
Kas to pirks?
Hyundai i30 Fastback N ir automobilis enerģiskam, nenogurdināmam braucējam, kurš ķer kaifu no tā vien, ka automašīna nemitīgi cenšas izrauties no rokām. Parasti ar šādu temperamentu mēdz būt apveltīti spēkrati ar 600, nu labi, vismaz 400+ zirgspēkiem, bet te adrenalīna makšķeri tiecas salauzt relatīvi nedārgs loms ar mazāk nekā trīssimt zirgspēkiem. Tieši šis aspekts manā skatījumā kompensē Golf GTI līdzīgas nosvērtības un komfortu trūkumu vai sacīkšu tehnikā dzimušu vadāmību kā Type-R. Hyundai i30 N ir ielas sporta automašīna plašam lietotāju lokam, kurš var un drīkst nezināt, ko nozīmē burti TCR.
Šādā ampluā i30 N savu lomu notēlo nevainojami, turklāt par cenu, par kādu tūlīt vairs nevarēs dabūt pat trīsgadīgu GTI. Tomēr, ja Hyundai vēlas atkārtot oriģinālā i30 N panākumus (9000 pasūtījumu pirmajā gadā), Fastback N jāatrod piemērota automātiskā pārnesumkārba.
Hyundai i30 Fastback N Performance Pack cena ir 29 990 eiro.