Visām Latvijas Evijām ir pamats būt gandarītām, jo viņu vārdā britu autoražotājs Lotus nodēvējis savu pirmo hiperauto. To darbina tikai elektrība, un tas ir jaudīgākais sērijveida ielas auto, kāds jebkad tapis. Pat Bugatti Chiron 16 cilindru motors attīsta tikai 1500 zirgspēkus.
Pasaulē jaudīgākais sērijveida auto nodēvēts Evijas vārdā
Lotus norāda, ka automobilis, kura nosaukums jāizrunā Evija (E-vi-ya) nevis Eviža vai Īviža, kā dažs labs varētu padomāt, konstruēts, ievērojot visus 71 gadu senās kompānijas darbības pamatprincipus. Proti, mašīnai ir jākalpo tās vadītājam, sagādājot maksimālu vadāmības precizitāti un līdz ar to braukšanas prieku.
Evija būs pirmais auto, ko Lotus inženieri izstrādājuši jaunās mātes kompānijas, Ķīnas autobūves giganta Geely paspārnē. Tā, starp citu, ir kompānija, kurai pieder arī Volvo un līdz ar to zviedru kompānijas sportisko elektroauto nodaļa Polestar.
Jaunais hiperauto ir F1 gēnu pārsātināts. Tā oglekļa šķiedras monokoks izgatavots ar tām pašām metodēm, kā tiek ražoti Formula 1 bolīdi, un sver tikai 129 kilogramus. Tas ļauj automobiļa kopējo svaru noturēt visnotaļ zemā līmenī, proti, mašīnas pašmasa ir 1680 kilogramu.
Lotus Evija elektrisko piedziņas sistēmu palīdzējuši izstrādāt Williams Advanced Engineering speciālisti, kam ir pieredze kā Formula 1, tā arī Formula E pasaulē. To veido četri kompakti elektromotori, un to kopējā jauda ir 2000 zirgspēku, bet griezes moments - 1700 Nm. Līdz 100 km/h automobilis spēj paātrināties mazāk nekā 3 sekundēs, līdz 300 km/h - mazāk nekā 9 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir vairāk nekā 320 km/h. Evijai paredzētā baterija tikmēr nodrošina 400 km gaitas rezervi ar vienu uzlādes reizi.
Automobilis, kas radīts azartiskai braukšanai sacīkšu trasē un pat ir apgādāts ar DRS sistēmu, kāda izmantota Formula 1 bolīdos, pieejams par 1,7 miljoniem sterliņu mārciņu (1,88 miljoni eiro), neskaitot nodokļus un nodevas. Pie tam ikvienam interesentam, kurš vēlēsies kļūt par šāda spēkrata saimnieku, pasūtīšanas brīdī jāveic pirmā iemaksa 250 000 mārciņu (276 tūkstoši eiro) apmērā.
Lotus Evija ražošanu paredzēts sākt 2020.gadā - 72 gadus pēc tam kā Lotus dibinātājs Kolins Čepmens uzbūvēja savu pirmo auto. Maksimālais plānotais Evija izlaides apjoms ir 130 vienības.