TVNET eksprestests: Škoda Kodiaq RS

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Līdz šim jaudīgākā Škodas dīzeļauto klusais bonuss ir prasmīgi piemeklēta piekare.

Kas tas ir?

Kodiaq RS ir Škoda lielākais SUV ar VW grupas divlitru TDI dīzeļdzinēja jaudīgāko sērijveida versiju un 240 zirgspēkiem. Tam izgatavots atbilstošs ietvars - virsbūves aerodinamiskie elementi, antracīta krāsas 20 collu diski, melna salona apdare ar sporta sēdekļiem un kas agrāk nemanīts Škoda markas automobiļos - rezonators sulīgākai izplūdes skaņai.

Kā tas brauc?

Pateicoties BiTDI, paātrinājums ir patiesi pieklājīgs, ap 7 sekundēm līdz 100 km/h, un, kā nereti gadās prāvos apvidus auto, subjektīvi tas šķiet vēl iespaidīgāks. Par Kodiaq RS dinamiku nedrīkst spriest, vadoties no iespējamās pieredzes ar citiem VW grupas automobiļiem ar šādu dīzeli. Vairumā gadījumu tie ir īsteni autobāņu tālšāvēji ar "garu" galveno pārnesumu degvielas taupīšanai lielos ātrumos. Kodiaq RS ir, kā mēdz teikt, "īsāks galvenais pāris" un atšķirīgi programmēts vadības bloks, tāpēc uzrāviens ir krietni iespaidīgāks. Tomēr galvenā automašīnas vērtība ir piekare.

Iztiekot bez dārgiem pneimobaloniem, Škoda piemeklējusi teju ideālu amortizatoru un atsperu komplektu, kurš lieliski pasargā virsbūvi no sānsverēm, palīdz realizēt milzīgo griezi caur pilnpiedziņas grieztajiem veltņiem un "nesit cauri" pat uz visnegantāk izbrauktajām ielām. Rezonatora burkšķis patīkami atgādina kādreizējos Porsche Cayenne dīzeļus. Ja fons apnīk, pietiek izvēlēties kādu mazāk sportisku braukšanas režīmu, un bundulis automašīnas aizmugurē apklust. Vispārējo harmoniju maķenīt izjauc sporta sēdekļi, kam gan ir viengabala atzveltne, taču tā ir nedaudz par platu, lai nodrošinātu RS koncepcijai atbilstoši stingru ķermeņa atbalstu.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kas to pirks?

Ja pēc Octavia RS lūkosies braucējs, kam patīk stingra, pat cieta piekare un tai atbilstošas reakcijas, tad Kodiaq RS gadījumā varam likt vienādības zīmi ar premium. Jauda, balstiekārta un noformējums piešķir jau tā situētajam Kodiaq virsvērtību, kurā paātrinājums no nulles līdz simtam nebūt nav pirmajā vietā. RS atrodas veselu pakāpi augstāk par jau tā pilnvērtīgajiem Kodiaq Sportsline, taču nav arī nesakarīgi dārgs - no 43 800 eiro ar ļoti labu standartaprīkojumu (Full - LED lukturi, piemēram, jau iekļauti cenā), un zem 48 tūkstošiem, ja iemantojis trīszonu "klimatu", Canton skaņas sistēmu un citas modernas ekstras.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Gandrīz 50 tūkstoši par Škodu šķiet par daudz tikai tik ilgi, iekams uzzinām, cik mūsdienās maksā korejiešu SUV ar septiņām sēdvietām un tikai attāli salīdzināmu jaudu.

Škoda Kodiaq RS cena ir sākot ar 43 800 eiro.     

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto
Uz augšu