Mēneša sākumā Grīziņkalnā izvietotie kultūras un sporta kustības “Ghetto Games” plakāti izraisīja plašu rezonansi sabiedrībā. Kamēr vieni tajos nesaskatīja neko sliktu, citi ieraudzīja sievietes pazemošanu un dzimumu stereotipu veicināšanu. Vienlaikus “plakātu skandāls” radīja augsni diskusijai par mākslas un vārda brīvības robežām.
Ko vēlējās pateikt autors?
Radošā nekārtība. Tā savas darbnīcas iekārtojumu lakoniski raksturo viens no “Ghetto Games” kustības tēviem Vladislavs Lakše. Kā saka pats mākslinieks, ja Raimonds Elbakjans izdomāja turnīra nosaukumu un kļuva par "ideju realizācijas lokomotīvi", tad tieši Lakše izveidoja turnīru radošu.
"Ir divi tēvi: turnīra radītājs un šā turnīra ķermeņa un apģērba radītājs," intervijā TVNET saka Lakše.
Tieši viņš ir plašu rezonansi izraisījušo plakātu autors. Darbnīcā apskatāmi vairāki Vladislava darbi. Lai arī pazīstams viņš kļuva, veidojot NBA (Nacionālās basketbola līgas) un ar sportu saistītu pasākumu vizuālo identitāti, Vladislavam ir arī daudzi mākslas darbi, kurus varētu saukt par sociāliem. Forma – bieži provokatīva, jo pats Lakše sevi raksturo kā dumpinieku. Izņēmums nebija arī Grīziņkalna parkā izvietotie plakāti.
Plakātu jēgu mākslinieks raksturo kā ļoti vienkāršu. Sarunā ar TVNET Lakše atsaucas uz Grīziņkalna vēsturisko kontekstu: šajā vietā bija daudz sieviešu, kas nodarbojās ar prostitūciju. “Ghetto Games” plakātos viņš gribēja parādīt, ka pastāv sieviešu kategorija, kas apzināti vai neapzināti pārdod savu ķermeni. Viņš uzsver, ka prostitūta ir savtīgu mērķu vadīta sieviete, kas var sagraut ģimeni.