Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrības "Norwegian Air Shuttle" ("Norwegian") vadītājs Bjērns Hjūss atkāpies no amata, kurā aizvadījis 17 gadus.
Pēc 17 amatā pavadītiem gadiem no tā atkāpies "Norwegian" vadītājs
72 gadus vecais Hjūss turpinās darbu kā padomnieks lidsabiedrības padomei un padomes priekšsēdētājām Nilsam Smedegordam.
Tikmēr finanšu direktors Geirs Kārlsens ieņems pagaidu vadītāja amatu.
Hjūsa vadībā "Norwegian" spējusi izaugt no nelielas iekšzemes lidsabiedrības līdz Eiropas trešajai lielākajai zemo cenu aviokompānijai.
Tāpat aviosabiedrība sākusi piedāvāt transatlantiskos lidojumus par zemākām cenām.
Taču vienlaikus "Norwegian" saskārusies ar grūtībām gūt peļņu, un tās darbību negatīvi ietekmējusi arī "Boeing 737 MAX" lidmašīnu izmantošanas apturēšana visā pasaulē.
Lidsabiedrībai ir 18 šādas lidmašīnas, un ceturtdien tā paziņoja, ka to izmantošana varētu atsākties vien oktobrī, nevis augustā, kā tika paredzēts iepriekš.
"Norwegian" norāda, ka "Boeing 737 MAX" nedienas varētu tai šogad izmaksāt līdz pat 700 miljoniem Norvēģijas kronu (72,2 miljoniem eiro), kā arī patraucēt plāniem atgriezties pie rentabilitātes.
Taču, neskatoties uz to, "Norwegian" piedāvātās zemās cenas palīdzējušas tai strauji attīstīties. Pērn lidsabiedrība sāka lidojumus 35 jaunos maršrutos, pārvadāja vairāk nekā 37 miljonus pasažieru un strādājošo skaits tika palielināts par 2000.
Savukārt 2014.gadā aviokompānija sāka piedāvāt lidojumus starp Lielbritāniju un ASV, bet šobrīd no Londonas Getvikas lidostas tiek veikti lidojumi uz 12 galamērķiem Savienotajās Valstīs.
Turklāt "Norwegian" spējusi pārvadāt krietni vairāk pasažieru uz ASV, nekā "British Airways", "Air Canada" vai "Lufthansa".