Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

TVNET eksprestests: kā brauc Mazda MX-5 1.5

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Ja nu pasaulē pārdotākais rodsters ir īsts tautas sporta auto tieši ar mazāko motoru?

Kas tas ir?

Mazda MX-5 nu jau ceturtajā paaudzē kultivē vienkārša, viegla un ļoti izveicīga rodstera tēmu. Tajā joprojām nav daudz vairāk par diviem sēdekļiem, stūri, motoru un nedaudz virsbūves apkārt. Jumta nav nemaz, bet auduma telti virs kabīnes var nolaist mazāk nekā divās sekundēs un, ja piešaujas, tikpat aši uzraut atpakaļ, ja sākas lietus.

Par MX-5 īsteno esenci uzskata modeli ar atmosfērisku 2 litru motoru. Šis relikts izdzīvojis mazizmēra turbosīču ielenkumā un diezgan cietsirdīgā veidā pārraida uz pakaļējiem riteņiem 184 ZS jaudas, tāpēc ar pilnu gāzi braucējam teju jālaužas ar rodsteru uz rokām. 1,5 litra motoram ir tikai 132 zirgspēki, nav iespējams "automāts" un versija ar cieto jumtu RF, toties tāds MX-5 ir par 2000 eiro lētāks un nosacīti mierīgāks.

Foto: Mazda

Kā tas brauc?

Esmu vienmēr turējies pie pārliecības, ka nav lielas nozīmes, kāds MX-5 ir motors, kamēr vien tam nav turbīnas. Fiat 124 Spyder (MX-5 itāļu variants) parādīja, ka taisnība vien ir, jo tur 1,4 turbomotoram ir tikai 140 zirgspēki, kas šādā dampī vienmēr prasa ļoti tālredzīgu pārnesuma izvēli, savukārt 170 ZS modelis Abarth 12 Spyder ir tik dārgs, ka labāk pirkt kaut ko nopietnāku.

Foto: Mazda

Tad kas var iznākt no kuslas pusotra litra mazdiņas? Atgādināšu, ka iepriekšējā MX-5 1,8 litru motoram bija vēl mazāka jauda, bet neko - brauca tak! Tāpat brauc arī MX-5 1.5. Pilsētas režīmos rodsters visur ir otrais fiksākais aiz motocikliem, turpretim uz platas šosejas piekāpjas visiem, izņemot satiksmes autobusu. Sestajā pārnesumā paātrinājums apsīkst jau pie 120 km/h (Lietuvā drīkst braukt pat ātrāk), bet pārslēgšanās uz piekto ļauj lēni izspiest vēl kādus 20 km/h. Lielas jēgas gan no tā nav, jo troksnis neesošās jumta izolācijas dēļ ir tieši tāds pats, kā braucot bez jumta.

Foto: Mazda

Nē - nost no lielceļa uz mazajām asfalta takām! Tur var pa īstam izbaudīt MX-5 izpriecu auto dabu. Uz ielāpaina asfalta pat izlec kāds lētās versijas pluss - augstākas riepas un komfortablāka gaita nekā divlitru modelim.

Foto: Mazda

Kas to pirks?

27 250 eiro mūsu apstākļos ir liela cena par rotaļu auto ar ielas pielaidi, kas faktiski ir Mazda MX-5. Taču, ja izvēli kavē bažas par mazākā dzinēja potences trūkumu, tām nav pamata - ceļojumā uz Vāciju ar tādu jūs tikpat nebrauksit, bet kā motocikla aizstājējs, lai "izvēdinātu galvu", 1.5 ir pilnībā pieņemams.

Mazda MX-5 1.5 SKYACTIV-G cena ir 27 250 eiro.

Foto: Mazda
Uz augšu