Lai gan Zemkopības ministrija un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) secināja, ka strukturētā ūdens tirgotāji SIA “Memory Water” savās reklāmās maldina pircējus, un aicināja uzņēmumu pieņemties prātā un ievērot normatīvo aktu prasības, dzeramā ūdens tirgotāji turpina reklamēt savu preci, stāstot pseidozinātniskas muļķības. PTAC ir sākta administratīvā lieta par maldinošu un profesionālajai rūpībai neatbilstošu komercpraksi.
Kas ir Memory Water? Ūdens. Patīkams pēc garšas un slāpes remdē kā jebkurš cits ūdens. Tikai dārgs. Salīdzinot ar Rīgas ūdeni, kas tek no krāna, Memory Water ir apmēram nieka 2000 reižu dārgāks. Nu un tad?
Kā dārgāk pārdot parastu ūdeni?
Tātad, kas vainas “ūdenim ar atmiņu” un kāpēc ūdens pētnieki, uztura speciālisti, ierēdņi un žurnālisti piesienas tieši šiem tirgotājiem?
Arī citi ūdens pārdevēji reklāmās stāsta pekstiņus no sērijas “tīrs kā bērna asara”, “unikāla formula”, “ar ledus laikmeta spēku”, “kalnu avotu spirdzinājums”.
Tāpēc, ka Memory Water sola to, kā mums visiem pietrūkst un par ko mēs esam gatavi maksāt teju jebkuru cenu. Veselību, panākumus un dzīvesprieku! Tirgotāji apgalvo, ka viņu ūdens ir strukturēts, dzīvs, dabisks, uzlādēts ar pozitīvu informāciju, palielina bioenerģijas līmeni. Savukārt zinātnieki saka: blēņas, pasakas, pseidozinātne, meli ar mērķi iedzīvoties.
Strukturētā ūdens pārdevēji SIA Memory Water mediju krustugunīs nokļuva pērnā gada pavasarī, kad no Eiropas Sociālā fonda saņēma dāsnu finansējumu 133,2 tūkstošus eiro, ko grasījās tērēt, darbā nolīgstot cilvēkus ar invaliditāti. Un tas laikā, kad Eiropas Savienība aizvien lielāku uzmanību pievērš maldinošas informācijas ietekmei uz sabiedrību, it īpaši veselībā un zinātnē. Pēc tam Memory Water kādu laiku vajāja Cehs.lv, spriežot pēc publikācijām, izpriecājoties kārtīgi.