Butāns arī vērš uzmanību, ka ir maršruti, kur ar salīdzinoši nelieliem ieguldījumiem ir iespējams panākt vilcienu kustības ātruma uzlabojumus. Tāpat jāsakārto infrastruktūra virzienā uz Liepāju un Bolderāju Rīgā, lai arī uz šī vietām būtu iespēja nokļūt ar vilcienu katru dienu un ātrāk nekā ar autobusu, pauž SM parlamentārais sekretārs.
"Vienlaikus atbalstīšu Eiropas Savienības fondu naudas piešķiršanu principa "novieto un brauc" ("park&ride") attīstībai, lai dzelzceļa stacijās būtu iespēja novietot gan automašīnu, gan velosipēdu un tālāk doties ar vilcienu, tāpēc aicinu arī pašvaldības būt aktīvām un domāt par šiem risinājumiem laicīgi," uzsver Butāns.
Jau ziņots, ka 30.jūlijā tika parakstīts līgums starp "Pasažieru vilcienu" un Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" par 32 elektrovilcienu piegādi. Attiecīgā līguma summa ir 241,9 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remontu centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,9 miljoni eiro. Paredzēts, ka pirmie 23 vilcieni tiks piegādāti 2022.gadā, bet visi vilcieni - līdz 2023.gadam.
Jaunie elektrovilcieni sastāvēs no četriem vagoniem katrs. Viena vilciena garums būs 109 metri, un katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem.
"Pasažieru vilciens" strādā arī pie jaunas attīstības stratēģijas, kurā galvenais akcents būs uz esošo dīzeļvilcienu jeb neelektriskās zonas vilcienu parka nomaiņu, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma pārstāvis Egons Ālers. Viņš uzsvēra, ka apzināti netiek runāts par dīzeļvilcienu iegādi, jo, iespējams, attiecīgajā brīdī izdevīgāk būs iegādāties, piemēram, ar ūdeņradi darbināmus vilcienus, nevis dīzeļvilcienus.