Nepareizas plānošanas dēļ solīto veloceļu Krasta ielā šogad nebūvēs

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Kapacitātes trūkuma un nepareizas plānošanas dēļ Rīgas dome šogad nesāks solītā veloceļa būvi Krasta ielā, trešdien žurnālistiem atklāja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Atbildīgās domes amatpersonas šodien apskatīja Krasta ielu, kur noslēgusies braucamās daļas seguma atjaunošana.

Pēc asfalta seguma atjaunošanas departaments jau jūlijā bija solījis sākt veloceļa izbūvi. Lai gan iepriekš vairākkārt tika pausts, ka iepirkums par veloceļa izbūvi tiks izsludināts tuvākajā laikā, šodien Reinbahs atzina, ka departaments šogad vairs nepaspēs gan noslēgt būvdarbu iepirkumu, gan sākt pašus būvdarbus. Proti, iepirkuma noslēgšanai būtu nepieciešami vismaz divi mēneši, kas nozīmē, ka ceļu līdz ziemas sezonai pabeigt neizdotos.

"Mums ir gatavs projekts un iepirkuma dokumentācija, taču, sākot darbu departamentā un pārbaudot dokumentus, es redzu, ka šogad izbūvi īstenot nevaram, galvenokārt kapacitātes trūkuma dēļ," sacīja Reinbahs, norādot, ka, gada sākumā plānojot darbus, departamenta vadība nav visu organizējusi tā, lai arī realitātē darbus būtu iespējams īstenot. Viņš atzina, ka departamentam trūkst arī darbinieku, kuri strādātu ar iepirkumiem.

Kritiku struktūrvienībai veltīja arī Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR), sakot, ka nav apmierināts ar departamenta darba plānošanu.

"Naudu ikgadējo uzturēšanas darbu veikšanai viņi apgūst 90% apmērā, bet ir sadaļas, kur viņi apgūst tikai 30% no pieejamā finansējuma. Kā līdzšinējais Īpašuma departamenta pārstāvis es vienmēr dzīvoju no naudas, kuru nespēja apgūt Satiksmes departaments, kas nozīmē, ka plānošana ir nepareiza," sacīja Burovs, norādot, ka Reinbahu redz kā sabiedroto, lai radušos situāciju mainītu.

Burovs arī atzina, ka, lai gan "no preses nodaļas doto solījumu ir daudz", šogad netiks īstenoti arī citi solītie projekti, piemēram, Aleksandra Čaka un Bruņinieku ielas seguma atjaunošana.

"Gada sākumā redzēju departamenta budžeta projektu un uzskatu, ka tas bija diezgan politizēts. Politiķi teica: "Mēs gribam remontus", bet departamentā neviens neteica pretī, ka tas nav reāli, lai gan zināja, ka nav," kritizēja Burovs, vienlaikus atsakoties konkrētus pārmetumus veltīt savam priekšgājējam Nilam Ušakovam (S) vai arī bijušajam departamenta direktoram pienākumu izpildītāja Emīlam Jakrinam.

Gan Reinbahs, gan Burovs solīja nākamā gada budžetu sastādīt atbilstoši reālajām departamenta iespējām un kapacitātei, neizslēdzot, ka plānoto remontdarbu apjoms samazināsies.

Runājot par braucamās daļas atjaunošanu, Reinabahs pastāstīja, ka kopumā būvnieki pabeiguši atjaunot visu Krasta ielas teritoriju no Salu tilta līdz Ogres ielai.

Krasta ielā ieklāts ģeorežģis un ģeotekstils, lai stiprinātu asfalta segumu, kā arī veikta ietvju un ielu apmaļu uzstādīšana un citi darbi.

Vienlaikus objekts ekspluatācijā vēl nodots nav, un departamenta eksperti pārbaudīs paveikto, lūdzot novērst konstatētās nepilnības. Pēc Reinbaha teiktā, jau tagad redzams, ka veikta nekvalitatīva apzaļumošana, atsevišķas komunikāciju lūkas ir virs asfalta līmeņa, atsevišķām lietus ūdens kanalizācijas caurulēm nav krituma un konstatētas citas nepilnības, kuras būvniekam būs jānovērš.

Līdzīgi kā koku stādīšana ielu malās, arī veloceļu tiek solīts būvēt nākamgad, kas nozīmē, ka pēdējo četru gadu laikā Rīgā nebūs izbūvēta neviena jauna velo josla.

Kā ziņots, Krasta ielas seguma atjaunošanu par 8,12 miljoniem eiro ar pievienoto vērtības nodokli veic SIA "Binders".

Būvuzraudzību par 41 800 eiro bez PVN veica SIA "Isliena V".

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu