Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Ar žiguli uz Mongoliju pa Turcijas "nāves ceļu" (13)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: publicitātes

Pasaulē netrūkst cilvēku ar drosmīgām, varbūt pat trakām idejām. Doties ar padomju laiku auto vairāku tūkstošu kilometru garā ceļojumā? Jā, kāpēc ne? Divi jaunekļi Rendijs un Emīls - latvietis un lietuvietis - "apseglojuši" savu žiguli (VAZ 2101) un devušies pasaulē. Mērķis - Mongolijas rallijs (Mongol Rally).

"Nosacījumi vienkārši – lēta automašīna, dzinējs ~1.0 l un piedziņa tikai uz vienas ass. Izklausās vienkārši? 20 000 km no rallija starta Prāgā līdz Mongolijai pa tuksnesi, kalniem un bezceļiem ir liels pārbaudījums 34-gadīgam VAZ un pašiem dalībniekiem," pirms izbraukšanas raksta puiši. 

Kopumā rallijā no Prāgas devās 350 ekipāžas.

Pirmās nedēļas dienasgrāmata

"Pēc visiem smagajiem sagatavošanās darbiem - auto uzlabojumi, vīzu iegūšana garam valstu sarakstam, mantu pakošana un simtiem citu sīku uzdevumu - beidzot startējām ceturtdienas naktī. Pirmā pietura - Lietuva, jāatrāda Emīļa radiem ceļam sagatavotais žigulis. Līdz Lietuvai tiekam mierīgi, tikai pagriezienos reizēm strīķē priekšējais ritenis pret kreiso spārnu. Problēmu atrisinām vienkārši - ar āmuru nedaudz pielāgojam spārna iekšējās kantes formu. Piektdienas vakarā esam Varšavā. Uz šosejas auto uzvedas labi, bet pa pilsētu kļuvis grūtāk braukt - slāpst nost, ja nav izvilkts čoks. Problēma ar karburatoru. Oficiālais starts plānots pirmdienas rītā, bet visas 350 rallija ekipāžas tiekas jau svētdien, bijušajā armijas bāzē nedaudz ārpus Prāgas. Mēs Prāgā ierodamies jau sestdienas vakarā, ir iespēja nedaudz atpūsties. Auto spilgti aplīmēts un diezgan krīt acīs, un Prāgas centrā daudzi bildē vai vienkārši uzpīpina, garām braucot.  

Svētdien ierodamies "Junktown" zonā - agrāk te bijusi raķešu aizsardzības bāze, bet tagad pārveidota par interesantu miksli starp Mad Max un dabas parku. Pazemes bunkuros izvietoti kino, skatuve dzīvajai mūzikai un bāriem. Apkaime izkaisīta ar dažādiem auto veidojumiem, kas izkāpuši no kādas Mad Max filmas, un vietējie mākslinieki staigā apkārt atbilstošās drēbēs. Ēdieni arī atbilstoši, piedāvājumā mongoļu nacionālie ēdieni, kā arī kaut kas interesantāks - eļļā vārīti sienāži un kāpuri. Kopumā ideāla vieta un atmosfēra rallija startam. Atrodam cilvēku kas māk pieregulēt žiguļu karburatorus, un jau drīz žigulis rūc kā jauns arī tukšgaitā. 

Pirmdien no rīta uzzinām ka rallija organizatoriem iepaticies mūsu auto, esam uz loga nopelnījuši goda uzlīmi, kas mums garantē vietu starta līnijas sākumā. No 350 auto ieņemam trešo starta pozīciju, aiz VAZ 2102 un Citroen 2CV. Vienpadsmitos dienā noplīvo karogs, un rallijs ir sācies. Dodamies uz Mongoliju. 

Pirmais piedzīvojums tikai pāris stundas pēc starta - priekšā braucošā fūre strauji apstājas, arī mums nākas apstāties.

Tajā brīdī saprotam ka uz jumta novietotā benzīna kanna nebija pietiekami labi nostiprināta - izslīd no stiprinājuma, atsitas pret mūsu motora pārsegu un aizslīd gabalu pa šoseju.

Pēc šī kārtīgi pārsējām visus stiprinājumus. Pametam Čehiju, izbraucam cauri Slovākijai, un kempings naktī jau Ungārijā, netālu no Budapeštas, pie skaista ezera. 

Nākamajā rītā dodamies Rumānijas virzienā. Garš gabals pa šoseju, un sākam tuvoties Transfăgărășan lielceļam - Top Gear to reiz atzina par labāko braukšanas ceļu pasaulē. Pēc daudziem lēniem kalnu ceļiem Transfăgărășan sasniedzam tikai naktī. Tumsa, migla, lietus, akli pagriezieni. Vienā brīdī no miglas auto priekšā izskrien brūnais lācis ar diviem lāču mazuļiem, veiksmīgi apstājamies. Izbraucam Transfăgărășan maršrutu, bet tumsā pa tādiem laikapstākļiem nav liels prieks - jāgaida rīts. Hotelis Transfăgărășan pakājē, pie kalnu ezera, un pēdējie 7 km pa bedrainu zemes ceļu - dubļu kārta daiļo šādu auto.

Trešdien izbraucam Transfăgărășan maršrutu, šoreiz saule spīd un viss ir skaisti. Uztaisām fotosesiju ar savu auto un dažiem citiem rallija dalībniekiem. Dodamies uz galvaspilsētu - Bukaresti. Tur uzmanība no vietējiem līdzīga, ik pa laikam savācas pūlis, lai sabildētos ar noparkoto auto.

Ceturtdien dodamies uz Melno jūru. Pēc pirmajām desmit minūtēm mašīnā jūtam degošas elektronikas smaku. Izrādās, auto viss kārtībā, bija aizsvilies viens no 12 voltu USB lādētājiem. Multimetrs un mobilais lodāmurs mums līdzi, un vakarā viss jau ir salabots. Varam nosvinēt ar peldi Melnajā jūrā."

Kā TVNET pastāstīja ceļotāji, tad trešdien abi izbraukuši D915 Turcijas "nāves ceļu" - tas tiek dēvēts par pasaulē bīstamāko ceļu. 

Foto: Ar žiguli uz Mongoliju (bīstamais Turcijas ceļš).

Turcijā
Turcijā Foto: @reeozq
 
 
 
Ieplānotais maršruts ved cauri Lietuvai, Polijai, Čehijai, Ungārijai, Rumānijai, Bulgārijai, Turcijai, Azerbaidžānai un tā līdz Mongolijai.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

So we took Ivanka to heaven today. D915 - the world's most dangerous road. It is pretty and rather shitty, but not too deadly. #ivankathetanka survived! ??? #mongolrally #savetherainforest #grandtour #roadtripping #lada #vaz #vaz2101 #zhiguli #mongolrally2019 #silkroad #mongolia @theadventurists #travelblogger #turkey #d915

A post shared by Emilis Prsc (@reeozq) on

Ieplānotais maršruts ved cauri Lietuvai, Polijai, Čehijai, Ungārijai, Rumānijai, Bulgārijai, Turcijai, Azerbaidžānai un tā līdz Mongolijai.

Turpināsim sekot Emīla un Rendija ceļojumam.

Nepalaid garām!
Uz augšu