Sestdien, 3.augustā, plkst. 21.42 Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MRCC Rīga) no Rīgas Ostas kuģu satiksmes centra saņēma informāciju par Antigvas un Barbudas valsts piederības kravas kuģi “Hadeland”, kas, izejot no ostas, uzskrējis uz sēkļa, portālu TVNET informēja Jūras spēku Krasta apsardzes dienests
Sestdien Rīgas jūras līcī kravas kuģis divreiz uzskrējis uz sēkļa; kapteinis bijis alkohola reibumā (7)
MRCC (Rīga) nekavējoties nosūtīja krasta apsardzes kuģi KA – 06 “Gaisma” uz negadījuma vietu. Apskatot negadījuma vietu, tika konstatēts, ka nav noticis vides piesārņojums un cilvēki nav cietuši, kuģis saviem spēkiem tiks nost no sēkļa.
Plkst. 22.21 KA – 06 “Gaisma” informēja MRCC (Rīga) par kravas kuģa “Hadeland” atkārtotu uzsēšanos uz sēkļa. KA-06 “Gaisma” apskates grupa uzkāpa uz kuģa, lai veiktu detalizētāku apskati, kuģa kapteinim izelpā konstatēja alkohola klātbūtni, par ko tika sastādīts protokols. Kuģis “Hadeland” pēc tikšanas nost no sēkļa tika norīkots doties uz Rīgas Ostas reida enkurvietu.
Visa informācija tālākai pārbaužu veikšanai un negadījuma apstākļu noskaidrošanai ir nodota Latvijas Jūras administrācijai un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam, norāda dienests.
Kā pirmdien intervijā Latvijas Radio norādīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja jūras negadījumu izmeklētājs Aigars Krastiņš, kuģis no Latvijas izveda kokmateriālus.
Gan Rīgas brīvostas pārvaldē, gan Jūras spēku Krasta apsardzes dienestā un arī Latvijas Jūras administrācijā atzīst, ka kapteiņiem alkohola lietošanas pārbaudes neveic nedz pirms iziešanas no mūsu ostām, nedz tajās ienākot.
Uzmanību kapteiņiem pievēršot tikai avāriju reizēs, kas gan esot reti, vai arī tad, ja rodas aizdomas par kuģu gaitu.
Krastiņš arī norāda, ka alkohols neesot kuģa apkalpju problēma ne Latvijā, ne starptautiski.