Pēdējā laikā Latvijas iedzīvotāji sūdzas, ka sūtījumus no Ķīnas nākas gaidīt arvien ilgāk. Pat nelielas preces. Agrāk preces, kas iegādātas starptautiskajos interneta veikalos, savu īpašnieku sasniedza solītajās 30 dienās kopš pirkuma brīža, tagad sūtījumu nākas gaidīt mēnešiem ilgi. TVNET krievu versijas lasītāja Jekaterina portālam pastāstīja, ka Āzijas interneta veikalā iegādājās saulesbrilles, kas ideāli saskanēja ar tērpiem, kurus viņa bija iecerējusi vilkt atvaļinājumā. Atvaļinājums bija plānots jūnija pirmajā pusē, un saulesbrilles tika pasūtītas pusotru mēnesi pirms plānotā ceļojuma. Tomēr - ir noslēgusies pirmā augusta nedēļa, taču no brillēm - ne vēsts. Atvaļinājums jau sen beidzies, neatnākušo preču vietā iegādātas citas veikalos Rīgā. Kurš vainīgs pie tādas situācijas?
Parasti cilvēki jau pieraduma dēļ pārāk ilgajā sūtījumu piegādē vaino "Latvijas Pastu", kā arī negodprātīgos pārdevējus, kuri vilcinās ar preces nosūtīšanu. Retos gadījumos, protams, vainojami ir arī viņi, jo no kļūdām nav pasargāts neviens. Tomēr atbildība par piegādi ir uz citu pušu pleciem.
Kā sūtījumi nonāk Latvijā?
"Diemžēl nevarēsim komentēt sūtījumu ceļu līdz Latvijai, jo līdz Latvijas teritorijai par piegādes ceļu, laikiem, transportēšanas ātrumu un tamlīdzīgi atbild tās valsts pasta uzņēmums, kurā šie sūtījumi tiek pieņemti nosūtīšanai, tātad šajā gadījumā tas ir Ķīnas pasts.
Latviju Ķīnas sūtījumi sasniedz dažādos veidos, tostarp kā sūtījumi tranzītā no dažādām valstīm – piemēram, Gruzijas, Nīderlandes, Igaunijas –, un tas arī parasti rada sūtījumu aizkavēšanos, jo attiecīgajā tranzīta valstī tie tiek papildus apstrādāti.
Šādā veidā kavējušās lielas sūtījumu kravas gan no Gruzijas, gan Nīderlandes, no kuras vairākkārt apjomīgas sūtījumu kravas saņemtas pat bojātā veidā un par kurām Latvijas Pasts sabiedrību informējis publiski," TVNET krievu valodas versijai sacīja "Latvijas Pasta" ārējās komunikācijas nodaļas vadītāja Gundega Vārpa.