Globālā sasilšana, fosilās degvielas krājumu izsīkšana, ar kuru gan tiek draudēts gadu desmitiem, bet nafta kā nebeidzas, tā nebeidzas, nenozīmē, ka nākotnē mums nāksies atteikties no jaudīgiem un ātriem automobiļiem. Tieši otrādi - jau tagad daudzas autobūves kompānijas izlaiž spēkratus, kas nepatērē ne pilītes degvielas, taču pārspēj ikvienu auto ar iekšdedzes dzinēju. Nu, ja neskaita Top Fuel klases dragreisa monstrus.
Bentley ieskatās nākotnē un redz neaprakstāmi baudāmus ceļojumus mašīnā
Svinot aizvadītos 100 gadus, kas pagājuši kopš Bentley dibināšanas, britu kompānija nupat prezentējusi nākotnes vīziju par elektrisku gran turismo kupeju. Tas ir prāva izmēra konceptauto EXP 100GT, kas atbilstoši tā tapšanas idejai reprezentē tāliem, ātriem, ērtiem ceļojumiem domātu automobili 2035.gadā.
Kamēr cits britu luksusa klases auto ražotājs, Rolls-Royce, jau ir veicis eksperimentus ar elektropiedziņu, uzbūvējot videi draudzīgu Phantom prototipu, Bentley līdz šāda tipa automobilim vēl nebija nonācis. Līdz šim vien pausta apņemšanās, ka ikvienam modelim līdz 2023.gadam būs elektrificēta tā dēvētā maigā hibrīda (mild hybrid) versija, bet 2025.gadā iznāks pirmais auto bez iekšdedzes motora, raksta Der Spiegel.
Ar jauno konceptauto Bentley vēlas kliedēt bažas, ka pasaules bagātie nākotnē varētu palikt bez iekārojamiem spēkratiem, kas būs pietiekami dārgi, lai nebūtu pieejami kuram katram, tātad kalpotu kā statusa apliecinājums.
EXP 100GT ir tieši šāda automobiļa prototips - 5,8 metrus garš, 2,4 metrus plats, ar LED radiatora režģi, durvīm, kas paceļas gandrīz trīs metru augstumā, un salona apdari, kurā izmantota mākslīgā āda, videi draudzīgi audzētu aitu vilnas tepiķīši un detaļas no koka, kas pirms 5000 gadiem apbružāts pasaules ūdeņos.
Šīs detaļas simbolizē "zaļo domāšanu", resursu pārdomātu izmantošanu, ilgtspēju, gaišu nākotni, tāpat kā sēdekļi, kas automātiski pielāgojas katra braucēja ķermeņa formām, un autonomās braukšanas sistēma, bez kā mašīnas drīz vairs nebūs iedomājamas.
Par to, lai nākotnes multimiljonāri un miljardieri būtu ne tikai "zaļi", bet pēc vajadzības arī ātri, gādā EXP 100GT uzstādītais spēka agregātu kopums. Tie ir četri elektromotori, kuru kopējā jauda ir 1 megavats jeb 1360 zirgspēki, bet griezes moments sasniedz 1500 Nm. No 0 līdz 100 kilometriem stundā šis milzis paātrinās mazāk nekā 2,5 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 300 km/h.
Elektropiedziņas sistēmu ar elektroenerģiju atbilstoši koncepcijai nodrošina cietvielu akumulatori, kādu mūsdienās faktiski vēl nav. Ja nu tiks izstrādāti un nonāks līdz masveida ražošanai, tad šādā auto tie nodrošinātu 700 km autonomiju, un līdz 80% līmenim tos varētu uzlādēt 15 minūtēs.