Augusta sākumā IKEA prezentē jauno 2020. gada katalogu, kura uzmanības centrā būs jaunie sākumi dzīvē un mājās. Katalogs, kas tiek izdots jau vairākas desmitgades, šogad būs vēl ilgtspējīgāks – samazināts lietojamā papīra daudzums, tapšanā izmantotas jaunākās tehnoloģijas, radošā komanda uzturā lietoja tikai veģetāro ēdienu.
Interesantākie IKEA kulta kataloga fakti: šogad vēl ilgtspējīgāks (2)
Šī gada IKEA katalogu Zviedrijas pilsētā Elmhultā vairāk nekā 12 mēnešus gatavoja 500 speciālisti – dizaineri, fotogrāfi, datorgrafikas speciālisti – komanda no visas pasaules. Izdevums tiek gatavots pēc vispasaules IKEA pētījuma “Dzīve mājās”, kurš apkopo vairāk nekā 20 tūkstošu respondentu atbildes. Balstoties uz šajā pētījumā izzinātajiem cilvēku sapņiem un izaicinājumiem, katalogā tiek piedāvāti risinājumi, idejas un interjera projekti. Katalogs tiek izdots 38 valodās, un šogad tas lasītājus sasniegs gan drukātā, gan digitālā formātā.
Ar laiku katalogu saņems tikai reģistrētie lietotāji
Latvijas iedzīvotāji no šodienas ir aicināti iepazīties ar jauno katalogu elektroniskā formātā IKEA mājas lapā, savukārt drukāto izdevumu pirmie saņems tie, kas ir reģistrējušies kataloga saņemšanai. Rudens pusē katalogu saņems arī Rīgas apkaimes iedzīvotāji.
Ar laiku katalogs pārcelsies uz digitālo vidi, un drukātos izdevumus saņems tikai reģistrētie klienti.
“IKEA organizācijas ilgtspēja un resursu taupīšana ir ikdiena: lietojam atjaunojamus un pārstrādājamus resursus, radām produktus, kuros ilgtspēja ir ietverta jau dizaina fāzē, lojalitātes kartes ar šā gada augustu ir digitālas, nevis plastmasas. Tajā pašā virzienā dodas arī katalogs. Šogad par piektdaļu samazinājām drukāto katalogu skaitu, to nomainīja digitālais formāts. Tas ne tikai palīdz sasniegt plašāku auditoriju, bet lēnām audzē arī savu lasītāju loku, lai ar laiku varētu atteikties no papīra un lielo iedvesmu mājām pasniegt telefonu un datoru ekrānos,” saka I. Filipova.
Ilgtspējīgs risinājums – efektīva resursu izmantošana
Zviedrijas mēbeļu ražotājs vienmēr meklē iespējas ne tikai pielāgot jaunākās tehnoloģijas, bet arī pēc iespējas vairāk rūpēties par apkārtni, pievienoties pie ilgtspējības attīstības un lolot atklātības kultūru. Šā iemesla dēļ IKEA katalogu radījusi komanda strādāja citādi nekā ierasts, savukārt bildēs piefiksētās ēdiena kompozīcijas kļuva par komandas pusdienām.
“Mūsdienīgās tehnoloģijas un centība taupīt zemes resursus maina darba principus: ierasto divu dienu komandas tikšanos nomainīja virtuālā tikšanās, satikušās darba grupas ēda tikai veģetāro ēdienu, un radītie interjera projekti iemūžināti tikai vienreiz – katram tirgum pielāgotos unikālus kadrus pārveidoja 3D grafikas speciālisti.
Šādas darbības palīdz mazināt ietekmi uz vidi un ļauj samazināt kataloga radīšanas izmaksas,” uzsver I. Filipova. Pēc viņas domām, radot katalogu, uzņēmums fotogrāfijās tiecās atspoguļot vērtības, ar kurām uzņēmums dzīvo – parādīt pēc iespējas dažādākus cilvēkus un viņu vajadzības, atrast un parādīt īsto dzīvi mājās.
“Kataloga lappusēs ir iespējams satikt dažādu rasu un valstu modeļus, pirmo reizi fotogrāfiem pozēja cilvēki ar īpašām vajadzībām, bildēs būs iespējams ieraudzīt arī dažus IKEA darbiniekus no dažādām valstīm. Uzskatām, ka atklātība ir vērtība biznesam un darbiniekiem, sabiedrībai un klientiem,” saka I. Filipova.